کد خبر: 160102125156
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

عقب نشینی بازار سهام پس از ثبت قله جدید/شاخص کل ۵۴۰۰ واحد کاهش یافت

معاملات امروز بازار بورس تهران با افت ۵۴۰۰ واحدی شاخص آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بورس تهران که در روز معاملاتی قبل توانسته بود سقف سال ۱۳۹۹ را بشکند امروز با افزایش عرضه و دست به دست شدن سهام رو به رو شده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار بعد از گذشت ۲۰ دقیقه از آغاز معاملات کاهش ۰.۲۶ درصدی را ثبت کرده است و به سطح ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار واحدی بازگشته است‌.

بیشترین تاثیر منفی بر روی شاخص را نماد های فولاد ،فملی و شستا گذاشتند و تنها تاثیر گذار مثلت تا اینجای معاملات نماد فارس بوده است.

شاخص کل هم وزن نیز در ابتدای معاملات به محدوده منفی رفت اما با حالا با افزایش اندک ۰.۰۵ درصدی رو به رو شده است و همچنان برتری سهام کوچک تر بازار نسبت به بزرگان ادامه دارد.

ارزش معاملات خرد بازار سهام تا اینجای معاملات به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است که عدد قابل قبولی برای بازار با توجه به آخرین روز معاملاتی هفته می باشد.

در بین صنایع نیز بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه خودروسازی و بانک ها می باشد.

فشار حقیقی ها بعد از شکست سقف تاریخی در بازار سهام ادامه دار است و تا اینجای بازار حقیقی ها ۱۸ میلیارد پول از بازار سهام خارج کردند.

اما سرانه خرید اشخاص حقیقی همچنان عملکرد بهتری نسبت به سرانه فروش آن ها دارد و تا اینجای معاملات سرانه خرید ۲۰.۶ میلیون تومانی و سرانه فروش ۱۸.۹ میلیون تومانی از حقیقی ها ثبت شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا