کد خبر: 09090058480
آسیب اجتماعیجامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

علائم متفاوت سویه جدید اُمیکرون

ترجمه: محمود نواب مطلق

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت سویه جدید کرونا اُمیکرون برای تمام دنیا بسیار خطرناک است.

اولین مشاهدات حکایت از بروز علائمی متفاوت از سویه دلتا دارند. این سویه جدید جهان را نگران کرده است.

در حالیکه اروپا با موج جدیدی از کرونا دست و پنجه نرم می‎کند آفریقای جنوبی خبر از کشف سویه جدید از آن یعنی اُمیکرون در این کشور می‎دهد. خبری که همه اذهان را به خود معطوف داشته است.

«آنتونی فوسی»، دانشمند معروف آمریکایی در علم ایمنی‎شناسی اعلام کرده است این سویه جدید به لحاظ قدرت سرایت بسیار سریع و قوی و مقاومت بالقوه آن به دلیل بروز جهش‎ های فراوان در برابر واکسن‎ هایی که تاکنون ساخته شده‎اند؛ برای مردم جهان در حد بالایی خطرناک و از اینرو نگران‎کننده است.

اگر چه این سویه تاکنون در اروپا چندان گسترش نیافته است اما علائم آن در بیمارانی که آزمایششان مثبت شده است در مقایسه با سویه‎ های قبلی متفاوت است.

برای اولین بار «آنژِلیک کُوئِتزی» پزشکی از آفریقای جنوبی به مقامات این کشور هشدار داد و اعلام کرد علائم سویه جدید غیر معمول ولی سبک هستند.

او به رسانه ‎های انگلیس اعلام کرد در اوایل ماه نوامبر(دهه اول آبان) توانست به ظهور سویه جدید در بیمارانی که به او مراجعه می‎کردند و این علائم غیر معمول را داشتند، پی ببرد.

خستگی شدید و نبض بسیار بالا داشتند اما حس بویایی را ازدست نداده بودند. تعداد زیادی کودک نیز مراجعه کرده بودند که این علائم را داشتند ولی حس بویایی و چشایی خود را از دست نداده بودند.

این پزشک می‎ گوید:« یک مورد خیلی عجیبی داشتم. کودکی ۶ ساله با نبض و درجه حرارت بسیار بالا به من مراجعه کرد. با خود گفتم حتما باید در بیمارستان بستری شود. اما وقتی دو روز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا