کد خبر: 170502134796
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیراه و مسکن

علت کمبود بلیت قطار مسافری اعلام شد

معاون وزیر راه گفت: وقتی که نرخ بلیت در قیاس با سایر مدل ها ارزان تر است طبیعی است انتخاب اول مردم حوزه ریلی است.

میعاد صالحی  در خصوص کمبود بلیت قطار و کمبود  ناوگان  مسافری گفت: افزایش قیمت بلیت قطار نسبت به سایر مدل ها اندک است، همه واگن های مسافری برون شهری به بخش خصوصی واگذار شده که قطعا با این نرخ ها زیان می بینند، از این رو باید نرخ بلیت اصلاح شود یا سازمان برنامه رقمی اختصاص دهد.

او می گوید: در حال حاضر  قیمت بلیت افزایش نیافته است و راه آهن و شرکت ها در زیان هستند، وقتی که نرخ بلیت در قیاس با سایر مدل ها ارزان تر است طبیعی است انتخاب اول مردم حوزه ریلی است.

قیمت بلیت قطار اتوبوسی ما ۲۲۰ هزار تومان است، اما قیمت اتوبوس تهران-مشهد ۴۰۰ هزار تومان، بلیت قطار ۶ تخته ما زیر ۴۰۰ هزار تومان و ۴ تخته حدود ۴۰۰ هزار تومان است. درحالیکه تهران-مشهد را ۱۱ ساعته طی می کند بنابراین  به خاطر قیمت و ایمنی تقاضای ما بالا رفته است.

از سوی دیگر در ۱۰ سال گذشته نوسازی ناوگان مسافری خیلی کم انجام‌شده است،دولت قبل هم اگر سرمایه گذاری کرده است به سمت توسعه قطار ۵ ستاره رفته بود که تمکن مالی مردم قطارهای عادی است.

او گفت: برنامه داریم قطارهایی که عامه مردم بیشتر استفاده می کنند توسعه یابد. برای کمک به تولیدکنندگان ما ماده ۱۲ را امضا کردیم و به قراردادهای قبلی هم عطف به ماسبق کردیم.تلاش می کنیم ناوگان مسافری نوسازی شود و تعمیرات لازم هم انجام‌ شود.سال ها واگن های در سیر بازسازی نشده بود.

او افزود: ایجاد شرکت قطارهای حومه ای بلاتکلیف است و سازمان برنامه کم کاری می کند.امیدواریم این متمم بودجه اختصاص یابد تا شرکت قطارهای حومه ای هم ساماندهی شود

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا