کد خبر: 230303162719
اخبار شرکت هااقتصادانرژیبا حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛

عملیات حفاری ۲۴ حلقه چاه میدان مشترک نفتی یادآوران آغاز شد

با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، عملیات حفاری ۲۴ حلقه چاه از طرح افزایش تولید میدان مشترک نفتی یاداوران اغاز شد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، عملیات حفاری ۲۴ حلقه چاه از طرح افزایش تولید میدان نفتی یاداوران صبح امروز (چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه ) و با حضور محسن خجسته مهر از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این مراسم با اشاره به یاد و راه رئیس جمهور شهید گفت: نسبت ما به این دولت، نسبت امانت داری و میراث داری است و تمام تلاش ما این است که رهرو صدیق رییس جمهور شهید باشیم.

وی با بیان اینکه میدان مشترک یادآوران از نظر حجم و ذخایر نفت درجا، دومین میدان مشترک کشور ما است، گفت: این میدان با دارا بودن ۳۲ میلیارد بشکه نفت، پتانسیل تولید ارزشمندی دارد و قرار است با طرح های افزایش تولید، میزان تولید آن از ۱۱۰ هزار بشکه به ۲۱۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

وی از این رویداد به عنوان امری بزرگ و مبارک که به دست شرکت های توانمند ایرانی در حال اجراست؛ یاد کرد و افزود: تاکنون ۵۰ حلقه چاه در این میدان حفاری شده و قرار است تعداد این چاه ها در یک تقویم زمانی به میزان ۲۴ حلقه دیگر افزایش یابد.

خجسته مهر در خصوص دیگر راهبردهای شرکت ملی نفت ایران نیز گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، همچنین مقرر شده است تا ۱۲۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه و مشعل با هدایت ان جی ال ۳۱۰۰ به محصولات ارزشمندی تبدیل شود.

به گفته وی، امضای قراردادهای توسعه میادین چنگوله و بند کرخه به ارزش ۲ میلیارد دلاراز دیگر اقداماتی است که در روزهای آتی شاهد آن خواهیم بود.

معاون وزیر نفت در ادامه، از امضای دو قرارداد توسعه میادین مشترک چنگوله در ایلام و طرح توسعه میدان بند کرخه در خوزستان به ارزش ۲ میلیارد دلار خبر داد و گفت: همچنین مراسم بهره برداری از فاز ۱۳ آلفا در میدان مشترک پارس جنوبی در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: روند برداشت ۱۴ میلیون متر مکعب گاز از این فاز از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ متوقف مانده بود و از ابتدای دولت سیزدهم وارد فاز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: برداشت از این بخش، با پیشتازی قرارگاه خاتم الانبیا در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

برچسب: ملی نفت ایران

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا