کد خبر: 170203158503
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانیروزنامهغلامرضا جمالی

علیرغم تبلیغات علیه جمهوری اسلامی دیپلماسی انرژی در نمایشگاه صنعت نفت با شکوه تر برگزار می شود

نشست بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ۱۷ اردیبهشت با حضور سرپرست روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و جمعی خبرنگاران برگزار شد.

عصر اقتصاد: در این نشست غلامرضا جمالی گفت: نمایشگاه صنعت نفت یکی از بزرگترین و مهمترین نمایشگاه ها در حوزه انرژی است و به همین منظور نیز مسئولیت ما را دو چندان میکند تا شأن صنعت نفت را حفظ کنیم.

جمالی توضیح داد حضور چشمگیر و گسترده شرکتهای داخلی و خارجی در نمایشگاه بی نظیر است پارسال فضای نمایشگاه ۲هزار مترمربع بود و امسال به ۵ هزار متر مربع افزایش داشته و در کل فضای باز و سالن‌ها ی نمایشگاه امسال ۷۰ هزار متر مربع است که نسبت به حضور چشمگیر ۱۵۰۰شرکت داخلی و ۲۵۰شرکت خارجی بسیار کم است به طوریکه همه متقاضیانی که برای حضور در از نمایشگاه استقبال کرده بودند به علت نبود زیر ساخت ها نتوانستند حاضر شوند و امیدواریم که این نمایشگاه زمینه ساز برای تحقق جهش تولید و بهینه سازی فناورانه در نمایشگاه صنعت نفت شود.

وی گفت: این در حالی است که تبلیغات گسترده در حوزه دیپلماسی انرژی برعلیه جمهوری اسلامی در جریان است.

جمالی افزود: حضور کشورهای روسیه ،چین، آرژانتین ،کانادا،آلمان ،فرانسه ،ترکیه ،اتریش ،هندوستان،ژاپن و بلاروس در نمایشگاه بیست و هشتم را ارزشمند و سبب رونق تبادلات اقتصادی دانست و ادامه داد امسال هم با توجه به رویکرد صنعت نفت در بخش های بالادستی میان دستی و پایین دستی شرکت هایی در نمایشگاه بر اساس زنجیره ارزش و تولید صنعت نفت جانمایی و ثبت نام شدند و علاوه بر آن با حضور شرکت های دانش بنیان و فناوری در خدمت مجموعه های متعدد دانشگاهی،استارت تاپ ها و شرکت های دانش بنیان که امسال با استقبال گسترده‌ای در نمایشگاه هستیم.

وی گفت: در حاشیه حضور پر رونق مجموعه صنعت و دانشگاه رویدادهای جانبی متعددی را در نمایشگاه خواهیم داشت و جزییات آن به سمع همگان خواهد رسید بسیاری از این رویدادها منجر به قرارداد و تفاهم نامه در صنعت نفت می شود بدون شک سبب رونق تولید و صنعت و اقتصاد در کشور مخصوصا در بخش خصوصی می شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از کارکردهای اصلی این نمایشگاه اتصال بین بخش خصوصی و دولتی است که بدون واسطه و حذف بوروکراسی وقت گیر باعث گردش مالی در اقتصاد کشور می شود.

سرپرست روابط عمومی شرکت نفت افزود: شعار امسال ما در نمایشگاه، صنعت نفت جهش تولید بهینه سازی فناورانه است و سعی شده تا در این بستر و با این رویکرد مسیر برای تبادل نظر سهامداران و به اشتراک گذاشتن تمامی شیوه های رسیدن به آن هموار گردد.

جمالی تصریح کرد: برخی از رونمایی ها را در نمایشگاه خواهیم داشت مانند تجهیزات بار اول که توسط متخصصین و دانشمندان صنعت نفت اختراع شده است.

همچنین اخبار نمایشگاه از طریق فضای مجازی در پردیس مجازی و تلویزیون اینترنتی شرکت نفت هم منعکس می شود تا کسانی که امکان حضور در نمایشگاه را نداشتند از رویدادهای آن مطلع و بهرمند شوند.

وی گفت: همچنین امسال برای اولین بار سالن ویژه تولید و تجهیز محور مربوط به تولید اول ها ایجاد شده است تا فعالان تامین کننده تجهیزات در آن سالن محصولات خود را به نمایش بگذارند.

سالن های ۱۰ و ۱۱ به حوزه فناوری و دانشگاه و دانش بنیان ها اختصاص یافته است بخش مهم آن در اختیار ۸۰ شرکت دانش بنیان است ۶۴ شرکت استارت تاپ و ۲۳ دانشگاه است که به تبادل با شرکتهای بزرگ نفتی می پردازند.

جمالی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های نمایشگاه،رویپادهای جانبی آنست است پارسال ۱۵۰ تفاهم نامه در نمایشگاه منعقد شد که با توجه به قرار دادهایی بالا دستی قابل توجه است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا