کد خبر: 03020023266
اقتصاددولتروزنامهعصر انقراض (طنز)

فقط حول حال‌شون؛ باقی رو ول کن (طنز)

راضیه حسینی

روحانی: «اگر عادت مردم از مصرف گوشت قرمز و گوشت مرغ به سمت آبزیان برود، تحول بزرگی است.»

احتمالاً منظور آقای رئیس‌جمهوری این بوده که «اگر عادت فکر کردن مردم به گوشت قرمز و گوشت مرغ به سمت آبزیان برود، تحول بزرگی است.» که البته بعد از دیدن قیمت‌های ماهی و میگو به این نتیجه می‌رسیم که آبزیان هم به درد فکر کردن نمی‌خورند و بهتر است دنبال موجودات هوازی بگردیم.

اما غیر از تحول در بازار گوشت و مرغ، ما مردم توانایی متحول کردن بازارهای دیگر را هم داریم. به عنوان مثال:

 به جای فکر کردن به خانه و غر زدن بابت گرانی آن، می‌توانیم به سمت کارتن‌خوابی برویم و در حوزه مسکن هم تحولی بزرگ ایجاد کنیم. همچنین به جای فکر کردن به ماشین، می‌توانیم از الاغ و قاطر استفاده کنیم؛ نه‌تنها ضرری ندارند، بلکه بسیار هم مفید هستند و حتی خروجی‌شان هم به درد بخور است. البته باید قبل از ایجاد تحول، با مسئولان صلاح مشورتی کنیم، ببینم اگر الاغی بعد از نه شب با سوارش بیرون بود تکلیف جریمه‌اش چه می‌شود. تحول ما باید طوری انجام شود که هیچ مسئولی ضرر نکند.

به جای فکر کردن به میوه می‌توانیم از بوگیرهای مختلف دست‌شویی با انواع اسانس میوه استفاده کنیم و بازار میوه را هم متحول کنیم.

به جای استفاده از لوازم خانگی و فکرکردن به یخچال ساید بای‌ ساید، می‌توانیم یک دست اسباب‌بازی آشپزخانه تهیه کنیم؛ از آنها که داخلش گاز پیک‌نیکی هم دارد و توی یخچال‌شان هم کلی میوه و نوشابه هست و تازه چندتا برچسب گوشت ومرغ هم به قفسه‌هایش چسبیده.

به جای خرید پوشاک برای خود و فرزندان‌مان می‌توانیم با طبیعت آشتی کنیم و از پوشش نیاکان‌ خیلی‌خیلی دورمان استفاده کنیم. هنوز برگ‌های درختان رایگان هستند.

خلاصه باید تلاش کنیم هرجور می‌توانیم تحول ایجاد کنیم؛ مثل این‌که برای برخی مسئولان دعای تحویل سال کمی متفاوت است، فقط یک قسمت دارد و آن هم «حول حال‌شون» است، قسمت «الی احسن الحال»‌ش از قلم افتاده و خیلی مهم نیست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا