کد خبر: 01050192613
جهانروزنامهسلامت و رفاه

قرنطیه ژاپنی بدون اختلال تجاری

ترجمه: فاطمه پاکزاد

ژاپن  پس از یک وقفه در بهار، طی دو هفته گذشته شاهد افزایش سریع عفونت‌های کووید-۱۹ بوده است که ناشی از سویه جدید و بسیار مسری اومیکرون است.

در حالی که ژاپن به شدت به دنبال کاهش سرعت گسترش ویروس کرونا و کاهش فشار فزاینده بر سیستم پزشکی این کشور است، دولت قوی‌ترین اقدامات ضد ویروسی خود را در ماه‌های اخیر به اجرا درآورده است. اما در حال حاضر، دولت به اقداماتی که تحرکات مردم را محدود کند یا بر فعالیت های تجاری تأثیر منفی بگذارد، باز نمی گردد.

با رسیدن موج هفتم عفونت‌های کروناویروس به اوج بی‌سابقه‌ای، دولت در حال افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود و گسترش دامنه افراد واجد شرایط برای چهارمین واکسن است. همزمان، دولت دوره‌های قرنطینه خود را برای تماس‌های نزدیک مبتلایان کاهش می‌دهد تا تأثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی محدود شود.

علاوه بر این، برای کاهش بار بر روی کلینیک‌هایی که بیماران کووید-۱۹ را می‌پذیرند، دولت شروع به توزیع کیت‌های تست آنتی ژن برای آنها خواهد کرد.

فردی که مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ است می‌تواند یک کیت آزمایش برداشته، خودش در خانه از آن استفاده کند و نتایج را از طریق مراکز بهداشتی ویژه‌ای که شهرداری‌ها راه‌اندازی کرده‌اند ثبت کند.

روز پنجشنبه گذشته، ۱۸۶,۲۰۹ مورد جدید در سراسر کشور (ژاپن)گزارش شد که یک رکورد جدید محسوب شده و نسبت به آمار ۹۷,۷۶۸ مورد بیماری ثبت شده در هفته ماقبل آن به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

همه ۴۷ استان تا روز چهارشنبه افزایش هفته به هفته موارد جدید را ثبت کردند که در برخی از این استان‌ها موارد ابتلا بیش از دو برابر شده و انتظار می رود که با شروع تعطیلات تابستانی مدارس و تعطیلات بسیاری از مردم، این افزایش هفته ها در بسیاری از نقاط کشور ادامه یابد.

روز جمعه، دولت (ژاپن) اعلام کرد که دوره ایزوله برای تماس های نزدیک افراد مبتلا به ویروس کرونا را از هفت روز فعلی به پنج روز کاهش می دهد.

اگر تست تماس نزدیک در روز دوم و سوم پس از تماس با فرد آلوده منفی شود، دوره انزوا را می توان به سه روز کوتاه کرد.

شیگیوکی گوتو، وزیر بهداشت گفت: «هدف این کار کاهش محدودیت ها نیست. ما در حال کوتاه کردن دوره هستیم زیرا نگه داشتن آنها (به مدت طولانی در خانه) منطقی نیست.»

همچنین روز جمعه، یک پانل وزارت بهداشت در مورد سیاست واکسیناسیون، مجوز لازم برای شروع آماده سازی تزریق دوز پنجم واکسن کووید-۱۹، که برای نوع omicron که توسط فایزر و مدرنا ساخته شده را صادر کرد.

انتظار می رود انتشار این دور جدید واکسیناسیون که قرار است از اوایل پاییز آغاز شود، افراد مسن و  افراد در معرض خطر ابتلا به علائم شدید COVID-19 به دلیل یک بیماری زمینه ای را هدف قرار دهد.

اما با توجه به سرعت انفجاری افزایش موارد کووید-۱۹ در هفته‌های اخیر، برخی حتی از موضع محتاطانه این وزارتخانه ابراز ناامیدی کردند.

در همین حال، استان هایی که به شدت تحت تاثیر موج اخیر قرار گرفته اند، اقدامات خود را برای محافظت از شهروندان خود آغاز کرده اند.

استان اوکیناوا که روز پنجشنبه رکورد ۵۲۵۰ مورد ابتلا را گزارش کرد، “وضعیت اضطراری پزشکی” خود را اعلام کرده است و از مردم می‌خواهد در صورت داشتن علائم کووید-۱۹، مانند سرفه، بیرون نروند یا با افراد در معرض خطر ملاقات نکنند.

دنی تاماکی، فرماندار اوکیناوا نیز در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد: مردم باید در مهمانی های چهار نفره یا کمتر غذا بخورند و بیش از دو ساعت در رستوران صرف نکنند.

وی همچنین از ساکنان و گردشگران خواست که از مراجعه به اورژانس بیمارستان برای انجام آزمایش کووید-۱۹ خودداری کنند یا اگر فقط علائم خفیف دارند.

منبع: ژاپن تایمز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا