کد خبر: 090203157669
روزنامهعصر انقراض (طنز)

قطار پیشرفت به عصر معامله پایاپای رسید

وزیر صنعت: «از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند.»

راضیه حسینی

گویا سرعت قطار پیشرفت کمی زیاد شده و یک‌هو به عصر معامله‌ی پایاپای رسیدیم! لطفاً به گیرنده‌های مغزی خود دست نزنید. همه چیز سر جای خودش است.

با همین سرعت به‌زودی می‌توانیم عصر دایناسورها را هم ببینیم و یک سفر هیجان‌انگیز به زمان ماقبل تاریخ داشته باشیم!

البته مشکل این‌جاست که کمی با دنیا اختلاف زمان پیدا کرده‌ایم، ما در زمان معامله‌ی پایاپای هستیم، زمانی که پشم گوسفند می‌دادند و به جایش سیب‌زمینی می‌گرفتند. زمانی که قانون «از من بخر تا ازت بخرم» حاکم بود، ولی جهان در عصر رمزارز و متاورس به سر می‌برد. این تفاوت اندک، ممکن است کمی باعث آشفتگی در مبادلات شود که البته چندان مهم نیست.

مطالب پیشنهادی

اگر قانون تعطیلی پنجشنبه‌ها اجرایی شود، اوضاع بهتر خواهد شد! ما می‌توانیم در روزهایی که جهان تعطیل است به دنبال اجرای قوانین کشور خودمان باشیم و از آن لذت ببریم.

چند روز مشترک هم، شامل خریدوفروش کاملاً منصفانه از کشورهایی می‌شود که با اختلاف زمانی ما کنار می‌آیند و به شیوه‌ی پایاپای معامله می‌کنند.

کشورهای مهربانی مثل چین و روسیه. آن‌ها که فقط به‌خاطر رضای خدا از ما بشکه می‌گیرند و در عوض کلی خودروی باکیفیت و اجناس لوکس تحویل می‌دهند! باقی کشورها هم بهتر است بابت این ضرر بزرگی که به اقتصاد خود می‌رسانند و خود را محروم از کالاهای ما می‌کنند به افکار عمومی کشورشان پاسخگو باشند.

شاید بد نباشد این شیوه در داخل کشور هم اجرا شود. مثلاً هر فرد چیزی از فرد دیگر بگیرد و در ازایش کالایی به او بدهد. دیگر نیازی به ردوبدل‌کردن پول هم نیست و مردم می‌توانند کلی در مصرف حقوق صرفه‌جویی کنند.

اگر به‌دور و برتان نگاهی انداختید و دیدید هیچ‌چیز برای تبادل ندارید، اصلاً نگران نباشید، کمی دندان روی جگر بگذارید، به‌زودی از این عصر هم عبور می‌کنیم و به زمان انسان‌های نئاندرتال خواهیم رفت! در آن دوران دیگر تبادلی وجود ندارد و هر که هر چه دم دستش باشد شکار می‌کند.

امیدواریم به زمانی نرسیم که در تاریخ ثبت نشده است و کسی نمی‌داند مردم برای زندگی چه‌کار می‌کردند!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا