کد خبر: 2509999017
انرژیجهان

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۹/۲۵|برنت ۵۰ دلار شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۵۸ درصد کاهش به ۵۰ دلار رسید.

به گزارش تسنیم، در حالی که نگرانی ها از افت تقاضا به دلیل تشدید مقررات قرنطینه در اروپا سبب شده تا خوش بینی های ناشی از آغاز واکسیناسیون کرونا و نگرانی ها از افزایش تنش ها در خاورمیانه کم اثر شود، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۵۸ درصد کاهش به ۵۰ دلار رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۶۰ درصد افت به ۴۶ دلار و ۷۱ سنت رسید.

در حالی که موارد ابتلا به کرونا در لندن همچنان رو به افزایش است، مقامات این شهر محدودیت فعالیت بارها و رستوران ها را تشدید کرده اند. این مسئله تقاضا برای انرژی را کاهش داده است.

ایتالیا هم اعلام کرده در حال بررسی اعمال محدودیت های بیشتر در طی تعطیلات کریسمس است. این در حالی است که اکثر فروشگاه های آلمان تا روز ۱۰ ژانویه تعطیل خواهند بود و احتمال کاهش محدودیت ها در اوایل سال آینده میلادی ضعیف است.

اما در عین حال آغاز واکسیناسیون کرونا در آمریکا، انگلیس و کانادا سبب شده تا قیمت نفت برنت در محدوده ۵۰ دلار باقی بماند.

اوپک روز دوشنبه پیش بینی خود از ترمیم تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ را ۳۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داد، اما اعلام کرد که واکسیناسیون سریع شهروندان اقتصادهای بزرگ احتمال افزایش مصرف در سال آینده را بیشتر خواهد کرد.

تحلیلگران انتظار دارند آمارهای رسمی دولت آمریکا حاکی از افزایش ۱.۶ میلیون بشکه ای ذخایر بنزین این کشور در هفته گذشته باشد و ذخایر میعانات این کشور نیز ۴۰۰ هزار بشکه افزایش یابد.

انفجار یک کشتی حمل سوخت در بندر جده عربستان که وزارت انرژی این کشور آن را تروریستی توصیف کرده مانع از افت بیشتر قیمت ها شده است. هفته گذشته نیز به دو چاه نفتی در عراق حمله شده بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا