قیمت طلا اوج گرفت/ چرا طلا دوباره گران شد؟

  کد خبر: 031102149872

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۴ دلار و ۹۲ سنت رسید.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه در آسیا بالاتر از محدوده ۲۰۲۰ دلار قرار گرفته است. بازارها در آستانه اجلاس سیاست‌گذاری بانک‌های مرکزی از جمله بانک مرکزی ژاپن محتاطانه عمل می‌کنند.

تسنیم در گزارشی نوشت: در این بین شاخص دلار آمریکا حدود ۱۰۳.۳۲ دلار است و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور در حدود ۴.۱۰ درصد قرار دارد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۴ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۰ درصدی به ۲۰۴۳ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

انتظار می‌رود مقامات فدرال رزرو آمریکا در اجلاس ۳۰ و ۳۱ ژانویه تغییری در نرخ بهره ایجاد نکنند. تاجران حالا ۴۲ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از ماه مارس آغاز شود. این رقم در هفته گذشته برابر با ۷۰ درصد بود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

به علاوه، کریستوفر والر، جان ویلیامز و رافائل باستیک، از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند این بانک هیچ عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی ۲۰۲۳ است که قرار است امروز منتشر شود، و همچنین شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره است.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۳۱ سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش ۰.۵۵ درصدی ۹۰۱ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

خروج از نسخه موبایل