کد خبر: 14010175918
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

لزوم تهیه الحاقیه بیمه شخص ثالث برای دارندگان بیمه ایران

شرکت بیمه ایران درباره افزایش نرخ دیه در سال ۱۴۰۱ و لزوم تهیه الحاقیه برای افزایش تعهدات مالی و جانی در بیمه‌نامه‌های مسئولیت و شخص ثالث اطلاعیه‌ای مهم صادر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه ایران، حوزه معاونت فنی این شرکت در بخشنامه‌ای، با اشاره به بخشنامه رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا. اعلام کرد: مقتضی است با توجه به اعلام نرخ دیه سال ۱۴۰۱ و ابلاغ جدول پایه حق بیمه شخص ثالث انواع وسائط نقلیه در سال ۱۴۰۱، تمدید و صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث با تعهدات سال ۱۴۰۱، انجام پذیرد.

در این بخشنامه تصریح شده است، با عنایت به اختیاری بودن صدور الحاقیه برای افزایش تعهدات مالی و حوادث راننده بیمه‌نامه‌های صادرشده، به اطلاع می‌رساند صدور الحاقیه افزایش تعهدات جانی آندسته از بیمه‌نامه‌های صادره با تاریخ شروع ۱فروردین ۱۴۰۱ تا امروز، الزامی بوده و شایسته است با توجه به تمهیدات فراهم‌شده در سیستم نرم‌افزاری، با اطلاع‌رسانی لازم به بیمه‌گزاران محترم، بیمه‌نامه‌های ایشان به‌روز رسانی شود.

بنا به این گزارش، مدیریت کل بیمه‌های مسئولیت و حمل و نقل بیمه ایران نیز در بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی و صدور شرکت در سراسر کشور، اعلام کرد: با عنایت به ابلاغ مبلغ ریالی دیات سال ۱۴۰۱ از سوی قوه محترم قضائیه به میزان ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۶ریال در ماه‌های عادی و ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۸ریال در ماه‌های حرام، مقتضی است، اطلاع‌رسانی برای صدور الحاقیه اضافی به منظور افزایش سرمایه فوت و نقص عضو برای کلیه بیمه‌نامه‌های صادرشده در سال ۱۴۰۰ در انواع رشته‌های مسئولیت (به شرح زیر) به منظور به‌روزآوری میزان دیات خریداری شده، از سوی واحدهای صدور (اعم از مجتمع، شعبه و نماینده) به بیمه‌گزاران محترم صورت پذیرد.

در این بخشنامه تاکید شده که از تاریخ ۱۰فروردین ۱۴۰۱ صدور انواع بیمه‌های مسئولیت صرفاً با تعهدات جدید امکان‌پذیر است.

 – انواع بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان؛

 – انواع بیمه مسئولیت حرفه‌ای از قبیل بیمه مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان، مهندسین و…؛

 – انواع بیمه مسئولیت‌های عمومی از قبیل بیمه مسئولیت ناشی از اجرای عملیات ساختمانی، شهر بازی و…؛

 – انواع بیمه مسئولیت ناشی از محصول ؛

 – سایر بیمه‌نامه‌های صادره در بخش بیمه‌های مسئولیت و طرح‌های خاص که دارای تعهدات فوت و نقص عضو هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا