کد خبر: 040803177378
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدنمدیرعامل شرکت ملی گاز تأکید کرد؛

لزوم هم‌افزایی کارکنان صنعت گاز و ارکان نظام برای حل مسئله ناترازی انرژی

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مسائل و مشکلات این شرکت به‌تنهایی قابل حل نیست و لازم است یک هم‌افزایی میان کارکنان شرکت و همه ارکان نظام به این منظور شکل گیرد.

عصراقتصاد: به گزارش شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی در نشستی با مدیران صنعت گاز استان خراسان رضوی که با حضور مدیران عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی، مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز و مدیر منابع انسانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، همچنین اعضای هیئت‌رئیسه این شرکت‌ها برگزار شد، اعلام کرد: هم‌افزایی کارکنان برای حل مشکلات و مسائل مربوط به ناترازی انرژی، تنها با همیاری و همکاری همه نهادهای مسئول به نتیجه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: لازم است که برنامه‌ریزی‌ها، بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت و برای اقدام باشد تا منتج به نتیجه شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز در بخش دیگری از سخنان خود، به مسئله حقوق و دستمزد کارکنان اشاره کرد و گفت: قرار است به‌زودی، خبرهای خوبی در این زمینه منتشر شود.

توکلی به لزوم هوشمندسازی در استان‌ها با هماهنگی ستاد شرکت ملی گاز اشاره کرد و افزود: باید از جزیره‌ای بودن بپرهیزیم و همه موارد را با همکاری با یکدیگر و تعامل با ستاد به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد: مقاوم‌سازی شبکه نیز از اهم مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، استان‌ها تلاش کنند بیش از آن که به مقاوم سازی ساختمان‌ها بپردازند، مقاوم‌سازی شبکه‌ها را در اولویت قرار دهند.

معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، با قدردانب از همه دست‌اندرکاران این نشست، طرح همیار گاز را طرحی مفید و عملی خواند و گفت: هر پویشی که در هر استانی با موفقیت، عملی شود، ما آن را به بقیه استان ها نیز، تعمیم خواهیم داد.

در بخشی از این نشست نیز مدیران صنعت گاز استان به بیان نقطه‌نظرات خود دربارت موضوعات مختلف پرداختند.

دانش‌آموزان، کلید موفقیت طرح «همیار گاز» هستند

از سوی دیگر سعید توکلی در آیین گشایش جشنواره کشوری همیار گاز در شرکت گاز استان خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: باید توجه کرد که خراسان رضوی تنها یک استان معمولی نیست، بلکه بنیه و پایه شرکت ملی گاز از همین استان شکل گرفته است و به اعتقاد من شرکت ملی گاز بلوغ ابتدایی خود را از این استان به دست آورد.

وی ادامه داد: این استان در گستره خراسان‌های شمالی و جنوبی یک منطقه دارای ظرفیت، توانمندساز و بااستعداد است. سال‌های حضور من در این استان جزو ایام خوب خدمتم بوده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه شرکت ملی گاز با همه توان در خدمت دانش‌آموزان برای توسعه فرهنگ مصرف بهینه است، گفت: تنها راه عبور ما از چالش‌ها، ایجاد و راه‌اندازی همین طرح‌های مشارکت‌جویانه است.

توکلی اعلام کرد: در مدتی که من کار خود را آغاز کردم، با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده‌ایم و به نظر می‌رسد برای عبور از این شرایط لازم است حل معضل ناترازی انرژی را در بقیه سازمان‌ها جاری و ساری کنیم.

وی افزود: در این میان مهم‌ترین سازمان و نهادی که می‌تواند به ما کمک کند، آموزش و پرورش است. ظرفیت این نهاد بسیار عالی است چرا که همه مسیر رشد و تعالی خود را از رهگذر آموزش و پرورش طی می‌کنند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: حسن دیگر این نهاد این است که نیروهای پرتوان و دارای ظرفیتی را در اختیار دارد. از همین روست که این مجموعه می‌تواند طرح همیار گاز را به خوبی به سرانجام رساند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا