کد خبر: 030602136298
جامعه و فرهنگدولتروزنامهسیاست

لزوم هم صدایی

داود شریعت زاده – روزنامه نگار

عملکرد همه دولت ها در ادوار گذشته بر هیچکس پوشیده نیست،  نگارنده، در یادداشت فعلی هم اصلا بنا بر تعریف و تمجید از هیچ حزب و جناحی را ندارم، اما فارغ از آمار و اعداد، عملکردها، قابل دفاع است.

اگر چه بسیاری از کارشناسان که البته در پوشش دشمنان جمهوری اسلامی، در شبکه های  معاند حاضر می شوند، معتقدند که یکدست شدن حکومت ها می تواند فشارهای سیستماتیک و خودکامگی را بیشتر کند، اما آنچه در خصوص دولت سیزدهم از یکدست شدن – اگر بتوان اسمش را یکدست شدن گذاشت – دیدیم ، گشایش های ریشه ای و باز کردن گره های کور از برخی مسائل بود که اگر روال گذشته ادامه پیدا می کرد، شاید به اجبار سالهای آینده را نیز با آن ها دست و پنجه نرم می کردیم.

خاصیت یکدست شدن امروز حکومت، یکصدا شدن حاکمیت برای احقاق حقوق ملت است، چه بسا که در ضرب المثل هم داریم، یکدست صدا ندارد و البته سکوت هم از چندصدایی بهتر است، امروز هم صدایی، نگاه و خواست مشترک در بالاترین ارکان نظام است که بعد از سالها ارتباط مسالمت آمیز با عربستان سعودی را محقق کرده، دسیسه های دشمن چون پیمان ابراهیم را مسکوت گذاشته و قدرت عمل ایران را همانطور که در بحث آزادسازی اخیر منابع دلاری بلوکه شده از کره جنوبی دیدیم، رقم زده است.

پس هم صدایی بمراتب بهتر از تک صدایی یا چندصدایی است. از همین رو در این موقعیت حساس باید در کنار دولتمردان و بدور از احساسات منفی که دشمنان القا می کنند، هم صدایی را در دستور کار بگذاریم تا رسیدن به هدف نهایی. ان شاالله

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا