کد خبر: 051201121870
روزنامهعصر انقراض (طنز)

لطفاً بگذارید حضوری بماند (طنز)

وزیر ارتباطات: «تا سال آینده نباید کسی برای گرفتن خدمات دولتی، حضوری مراجعه کند.»

راضیه حسینی

از آقای وزیر ارتباطات کمال تشکر را داریم که به فکر هدر نرفتن وقت و زمان ماست.

در واقع همه جای دنیا وقتی از غیر حضوری شدن خدمات صحبت می‌شود، همه به فکر آرامشی که ایجاد خواهد شد می‌افتند.

این‌که لازم نیست ساعات زیادی در ترافیک بمانیم. از این اتاق به آن اتاق برویم و امضا بگیریم. همه موافقند که بالاخره در عصر تکنولوژی

باید از مزایای آن هم استفاده کنیم. اما در کشور ما وقتی از خمدات اینترنتی صحبت به میان می‌آید، آرزو می‌کنیم هیچ وقت به وقوع نپیوندد. اصلاً خبر را اشتباه خوانده باشیم. شاید هم کابوس دیده باشیم.

با این سرعت اینترنت و اختلال در سایت‌های مختلف، تنها چیزی که عایدمان می‌شود، صرف دو برابر وقت و اعصاب‌ است. احتمالاً در نهایت با این پیام مواجه خواهیم شد: «به علت اختلال در سرور، لطفاً فردا رأس ساعت هشت صبح به صورت حضوری مراجعه فرمایید.»

لطفاً فعلاً دست نگه دارید. ما دیگر کشش این یکی را نداریم. مجبور می‌شویم کل روز با سایت مربوطه دست و پنجه نرم کنیم. انواع خطاها را به چشم ببینیم.

انتظاری که ایوب نکشید را برای یک آپلود تحمل کنیم و سرآخر هم بی‌نتیجه، دکمه‌ی خاموش سیستم را بزنیم و با خودمان فکر ‌کنیم کاش ما هم مثل خارجی‌ها یک اتاق تخلیه‌ی خشم داشتیم.

آن وقت همه‌ی ما که از سرعت اینترنت دچار ضعف اعصاب شده‌ایم به آن اتاق‌ها پناه می‌بردیم و تا با لگد بیرون‌مان نمی‌کردند ول کن نبودیم.

آقای وزیر، بهتر نیست قبل از پیشنهادات جذاب و خوشرنگ و لعاب، اول فکری به حال سرعت اینترنت کنید؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، پس لطفاً اجازه بدهید در همان ترافیک بمانیم.

ازاین اتاق به آن اتاق برویم، کل روزمان صرف دو تا امضا شود و سرآخر هم به‌خاطر مرخصی رفتن یکی از کارمندان، کارمان به روز بعد موکول شود.

با همه‌ این مشکلات باز هم بهتر از سر و کله زدن با سایت‌هایی است که رمق بالا آمدن ندارند و اینترنتی که همیشه در مرخصی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا