کد خبر: 21120074175
اقتصاد کلاندولتمجلس

متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۱ منتشر شد

متن نهایی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارسالی به شورای نگهبان منتشر شد.

به گزارش  تسنیم، رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از اول اسفندماه در دستورکار وکلای‌ ملت در جلسات علنی قوه مقننه قرار داشت که نمایندگان در ۱۳ روز و در قالب  ۲۸ جلسه‌ ۲ و ۳ شیفت کاری لایحه را بررسی کردند و در نهایت رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه در جلسه علنی نوبت عصر روز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه به پایان رسید و برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد. 

متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۱ را در اینجا بخوانید

همچنین طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در این مورد، اظهار داشت: ماده واحده و تبصره لایحه بودجه چند روز قبل به شورا ارسال شد و اعضا نیز در نوبت‌های صبح، عصر و شب به صورت جامع و دقیق در حال بررسی آن هستند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: البته هنوز جداول لایحه بودجه به شورا ارسال نشده و تاکید ما این است که نمایندگان آن را زودتر ارسال کنند، چرا که در پیوست‌هایی از جداول، معمولا مواردی وجود دارد که باید با شرع و قانون اساسی منطبق شود.

طحان‌نظیف ادامه داد: طبق قانون، شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه ۱۰ روز فرصت دارد و حتی امکان تمدید این ۱۰ روز نیز وجود دارد، اما اگر این مدت را در نظر بگیریم این بررسی به سال آینده کشیده می‌شود، بنابراین همه اعضا با پشتوانه پژوهشکده شورا تلاش می‌کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس تقدیم کنند، به ویژه اینکه ممکن است برای بررسی رفع ابهامات و ایرادات، رفت و برگشتی بین مجلس و شورا وجود داشته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا