کد خبر: 22010021864
آرشیو روزنامهاقتصادبورسفروردین

مثبت شدن تعدادی از نمادها در معاملات روز گذشته

مسعود وطنخواه

بازار سرمایه این روزها با فشار عرضه از یک سو و نبود تقاضا از سوی دیگر مواجه است و در این اوضاعی که بیشتر نمادها با صف فروش همراهند روز گذشته تعدادی از نمادها که با صف فروش همراه بودند پس از شروع معاملات با افزایش تقاضا، صعودی شدند.

شاخص کل بورس روز گذشته با ۹هزار و ۷۷۰واحد در سطح یک‌میلیون و ۲۳۰هزار واحد ایستاد. نظر به اهمیت سطخ یک‌میلیون و ۲۰۰هزار واحدی به عنوان تراز حمایتی، نوع رفتار شاخص کل این روزها زیر ذره‌بین فعالان بازار سرمایه است.

شرکت‌های فولاد مبارکه با هزار و ۲۴۳، ملی مس با هزار و ۱۴۰، پتروشیمی خلیج فارس با ۹۹۶، معدنی و صنعتی چادرملو با ۵۳۶ و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۵۲۸واحد بیشترین تاثیر منفی را در کاهش ۹هزار و ۷۷۰واحدی شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات نیز این روزها در سطح پایینی قرار دارد روز گذشته با وجود حمایت گروهی از نمادها، همچنان ارزش معاملات بورس کمتر از ۲هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با روزهای پر رونق مرداد ۱۳۹۹ که ارزش معاملات در محدوده ۲۰هزار میلیارد تومان بود مقدار ارزش معاملات این روزها حدود ۹۰درصد کاهش یافته است.

اصرار بر اجرای دامنه نوسان نامتقارن با وجود مخالفت کارشناسان بازار سرمایه که در ابتدا قرار بود به طور موقتی اجرا شود این روزها سبب فراری شدن فعالان بازار سرمایه از بورس شده است تا به آنجا که رکود در تمام نمادها تسری یافته است و این امر از یک سو ضربه بزرگی به اعتماد مردم زده است و از سوی دیگر، جذاب شدن بازارهای دلالی دیگر نظیر خودرو شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا