کد خبر: 11080052665
روزنامهعصر انقراض (طنز)

محدودیت یا مصونیت مسأله این است(طنز)

راضیه حسینی

آزادی‌های جدید در عربستان به زنان اجازه می‌دهد تا ضمن رانندگی و سفر به صورت تنهایی، با سلاح گرم نیز کار کنند.»

از آنجا که همیشه جذابیت، در خاص بودن است، احتمالاً مسئولان عربستانی برای اینکه آزادی زنان سرزمین‌شان به چشم دنیا بیاید و همه بفهمند که این کشور دیگر متحجر نیست و خیلی اپن‌مایند شده است، تصمیم گرفتند یک آزادی خاص به زنان بدهند.

شاید باید منتظر خبرهای جذاب دیگری هم از عربستان باشیم. مثلاً آزادی گروگان‌گیری در بانک‌ها به دست زنان، شکستن شیشه فروشگاه‌ها، آتش‌زدن کافه‌ها،  اجازه رانندگی کردن زنان درهنگام مستی و زیرگرفتن عابرها، سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها، خفه کردن کوسه‌های دریا، کندن پوست مارهای افعی و…

باید اعتراف کنیم که همه اینها خیلی جذاب و توی چشم هستند، اما برخی کشورها حتی از عربستانی‌ها هم جلو زده‌اند. آها می‌گویند: «آزادی دادن به زنان دیگر خیلی خز شده. باید معنای آزادی و محدودیت را عوض کرد.»

البته که اصلاً منظورمان ایران نیست. در مملکت ما کلمه‌ای به نام محدودیت وجود ندارد، هر چه که هست مصونیت است. مثلاً ما زنان اجازه نداریم به ورزشگاه برای تماشای فوتبال برویم؛ فقط به خاطر اینکه با شنیدن فحش‌های ناجور و داد و بیدار، خاطرمان مکدر می‌شود. ناسزاهایی که در کوچه، خیابان، فضای مجازی و غیره می‌شنویم هیچ‌کدام اثرگذاری فحش‌های استادیومی را ندارند و نباید اصلاً این‌ها را با هم مقایسه کرد.

فوتبال باشگاهی زنان در تلویزیون پخش نمی‌شود، تا چشم نخورند. نمی‌بینید این‌همه فوتبالیست مرد همه‌‌اش در حال مصدوم شدن هستند. تنها دلیلش توی چشم بودن است. در واقع مسئولان، زنان‌ را از شر چشم بد دور نگه‌داشتند.

اجازه موتورسواری نداریم. چون اصولاً وسیله‌ای که دو چرخ داشته باشد، امنیت کمتری نسبت به چهارچرخ دارد. لازم به توضیح نیست که فقط نشستن ترک موتور، می‌تواند تا ۹۹.۹۹ درصد از خطر موتورسواری جلوگیری کند. دیگر این را همه می‌دانند که هر چه بلاست همیشه سر راننده موتور می‌آید نه ترک‌نشین.

 ما کشوری پراز مصونیت داریم و هیچ‌وقت مثل عربستانی‌ها آزادی‌های پرخطر به زنان نمی‌دهیم. در واقع نه‌تنها عربستان، بلکه اکثر کشورهای دنیا حالی‌شان نمی‌شود و همه‌ا‌ش زنان را در معرض خطر قرار می‌دهند و بعد اسمش را می‌گذارند آزادی.

 باید بدانید که تفاوت در نوع نگاه است. ما متفاوت‌ترین و جذا‌ب‌ترین آزادی‌ها را در کشورمان داریم. لطفاً این‌قدرسطحی به مسائل نگاه نکنید. بروید توی عمق هزارمتری تا جذابیت‌ها را ببنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا