کد خبر: 20010176878
انرژیجهاندولت

محمد اسلامی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اجرای وظایف قانونی خود متعهد باشد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آژانس بیش از این در مقابل فشار‌ها و عملیات مخرب دشمنان ملت ایران به سرکردگی رژیم صهیونیستی وادادگی نشان ندهد.

محمد اسلامی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای گفت :سند CPF در دست تهیه است و پس از تکمیل به آژانس ارائه می‌شود؛ ما هم همزمان انتظار داریم با سیاست شفاف سازی صورت گرفته این نهاد بین‌المللی نیز نسبت به اجرای وظایفِ قانونی خود متعهد باشد.

پیش از این رئیس سازمان انرژی اتمی گفته بود « یک سری اسنادی که ۲۹ اسفند باید می‌فرستادیم در اختیار آژانس قرار گرفته و احتمالا تعدادی از نمایندگان آژانس برای مرور پاسخ‌ها بیایند و بعد گزارش نهایی را انجام دهند و امیدوارم کار خود را در چارچوب کارشناسی و منطقی رسیدگی و جمع بندی نهایی و گزارش آن را ارسال کنند.»

گفتنی است، رافائل گروسی مدیرکل آژانس اسفند پارسال برای گفت‌وگو با مقامات ذی ربط کشورمان درباره موضوعات پادمانی که یکی از اصلی ترین اختلافات میان ایران و آژانس بوده به تهران سفر کرد.»

در یکی از این دیدارها وزیر امور خارجه در دیدار گروسی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف انگیزی و بحران سازی، توجه مدیرکل را نسبت به سوءاستفاده این رژیم از سازوکار‌های آژانس جلب کرد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد با مذاکرات و تفاهمات حاصله بین آژانس و سازمان انرژی اتمی زمینه اجرایی شدن توافقات بیش از پیش فراهم گردد.

رافائل گروسی نیز گفت که آژانس بر رویکرد فنی و حرفه‌ای در جهت تقویت روابط و یافتن راه حل‌های خلاقانه با ایران تاکید دارد.

در پایان سفر گروسی به تهران نیز، محمد اسلامی و رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

همچنین امروز سند توسعۀ منابع انسانی، سند توسعۀ کاربرد پرتوها، برای پوشش‌دهی کل محصولات تولیدی کشور که به‌ویژه در بخش کشاورزی و مواد غذایی در قالب ۱۲ قطب منطقه ای پیش بینی گردیده و سند توسعۀ برق اتمی شامل، برنامه احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه جدید در افق ۲۰ ساله نیز رونمایی شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا