مدل «اِس» تسلا نمونه درخشان از خودروی نسل جدید

  کد خبر: 241101120720

مدل «اِس» تسلا نمونه‌ای بسیار قوی درحد خودروهای بسیار قدرتمند سنتی آمریکایی مجددا به بازار آمد.

این مدل برای اولین بار در سال ۲۰۱۲(۱۳۹۰) به بازار عرضه شد. درآنزمان این مدل تا حد زیادی غیر‌معمول جلوه می‌کرد. در حال حاضر نیز این مدل مجددا به بازار عرضه شده است.

این مدل از حیث توانایی هایش، پیچیدگی هایش و در نهایت حتی از حیث قیمتش استثنائی است. مدل جدید تسلا مشمول کاهش قیمتهای جدید اعلام شده از سوی این گروه خودروساز نشده است.

کف قیمت از۱۱۳۹۹۰ یورو آغاز می‌شود و این خود ۱۹هزار یورو بیشتر از اولین نسل این مدل بوده و با مدل «پلِد» ازاین خودور با سقف قیمتی ۱۳۸۹۰۰ یورو به اوج خود رسیده و به عنوان خودروی همه برترین ها عرضه شده است.

این گروه خودورساز که هرگز اهل فروتنی نبوده و آنرا برای خود نقطه قوت نمی‌داند ادعا کرده است این مدل «بهترین خودروی جهانست».

مدل «اِس» تسلا در برگیرنده تمامی ویژگی های فرهنگی و نمادهای این گروه خودروساز شامل مهارت حیرت آور آن درفناوری و ابداع درعین حفظ تمامی ویژگی های اصیل یک خودرو می‌شود.

این ویژگی ها گاهی ممکن است حتی کوچکترین توجیهی نداشته باشند. این مدل تلاش کرده  با «اَبَر خودروهای» گرمایشی همچون «بوگاتی، فِراری، لامبورگینی و مِرسِدِس اِی اِم جی» رقابت کند.

اینها گرانترین خودروهایی بودند که مورد توجه تازه میلیونرها قرار گرفتند و برای خریدنشان از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند. قدرت موتور مدل«پلِد» تسلا ۱۰۲۰ اسب است و سرعت آن تا۳۲۲کیلومتر در ساعت می‌رسد.

چنین قدرت بالایی برای این خودرو نیازمند لاستیک های بسیار مرغوب و با کیفیت نیز هست که این خود تقویت کننده بازار این محصول خواهد شد.

چنین پیشرفتهایی در خودروسازی تقریبا معمول است. تلاش خودروسازان برآنست تا هرچه بیشتر خودروهایی با موتورهای قویتر تولید کنند.

این میزان با درج تعداد اسب های قدرت موتور آنها مندرج می شود.  تولید این قبیل خودروها در گروه تسلا نیز بر همین اساس بوده است و پدیده نوظهوری نیست.

منبع: لوموند

خروج از نسخه موبایل