کد خبر: 03129916593
اخبار شرکت ها

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم افتتاح خطوط تولید قطعات تارا: تارا محصول تحریم‌ها است/ ۳۰ درصد از محصولات ایران خودرو در سال آینده، جدید خواهد بود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که محصول «تارا» نماد خودکفایی در صنعت خودروسازی کشور به شمار می‌رود، گفت: حتی در صورت باز شدن مرزهای کشور، قطعات را از سازندگان داخلی تامین می‌کنیم و از سیاست منع واردات برای قطعاتی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد هرگز عدول نخواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که محصول «تارا» نماد خودکفایی در صنعت خودروسازی کشور به شمار می‌رود، گفت: حتی در صورت باز شدن مرزهای کشور، قطعات را از سازندگان داخلی تامین می‌کنیم و از سیاست منع واردات برای قطعاتی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد هرگز عدول نخواهیم کرد.

به گزارش ایکو پرس فرشاد مقیمی، در مراسم افتتاح تعدادی از قطعات محصول تارا، زمان آغاز اجرای تعهدات این خودرو را تیرماه سال آینده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مراحل تایید کیفیت محصول را پشت سر می‌گذاریم و تارا به زودی و در ماه جاری وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.
وی تاخیر در ایفای تعهدات تارا را خط قرمز ایران خودرو خواند و گفت: این آمادگی در مجموعه سازندگان و ایران خودرو ایجاد شده است که حتی زودتر از موعد تحویل، خودرو را به دست مشتریان برسانیم. تارا اعتبار و جایگاه اصلی ایران خودرو را در اذهان مشتریان و جامعه احیا خواهد کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: اقدامات مجموعه سازندگان و زنجیره تامین در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و در شرایط سخت تحریم، یک گام جلوتر از ایثار بوده و ایران خودرو قدردان این همراهی و همدلی است.
وی تولید بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در پایان بهمن امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته را حاصل این همدلی دانست و گفت: علاوه بر افزایش تولید،‌ محصولات را ارتقا داده و محصول جدیدی عرضه می‌کنیم تا بخشی از انتظارات مشتریان را تامین کنیم.
مقیمی با تاکید بر تامین انتظارات کیفی و عملکردی مشتریان از تارا، از نظارت‌های مستمر بر کیفیت قطعات تولیدی زنجیره تامین خبر داد و خاطرنشان کرد: مشتریان می توانند اعتبار و اطمینان به محصول داخلی را در محصول تارا تجربه کنند.
وی از اختصاص سهم ۴۰۰ میلیارد تومانی قطعه‌سازان البرز از اوراق گام ایران خودرو خبر داد و گفت: توانسته‌ایم از روش‌های نوین مالی به شکل بهینه‌ای استفاده کنیم؛ قطعه‌سازان البرز نیز می‌توانند برای تامین بخشی از منابع مالی تولید، از این امکان بهره‌مند شوند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به نتیجه رسیدن پروژه تارا در بازه زمانی ۱۳ ماهه را یکی از ویژگی‌های بارز و مهم آن دانست و گفت: نسخه اتوماتیک تارا نیز از تیرماه سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید. فاز اجرایی پروژه کراس اوور K۱۲۵ نیز به زودی کلید خواهد خورد و ظرف مدت یک سال آینده وارد بازار خواهد شد.
وی تصریح کرد: مخالفتی با واردات خودرو نداریم و در صدد هستیم تا کیفیت محصولات را به‌گونه‌ای افزایش دهیم که توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشیم و در این راهبرد، استوار خواهیم بود؛ تحریم‌ها صنعت خودروی کشور را توانمندتر از گذشته کرده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن اعلام برنامه تولید ۵۰ هزار دستگاهی تارا در سال آینده،‌ از هدف‌گذاری تولید ۳۰ درصدی محصولات جدید و ارتقا یافته در سبد تولیدات در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به فکر رضایتمندی تمامی ذی‌نفعان ایران خودرو هستیم.
مقیمی اظهار امیدواری کرد که سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران، سبب شوند تا کم‌ترین خللی به فرآیندهای توسعه‌ای در ایران خودرو وارد نشده و مسیر شکل گرفته در این مجموعه، با موفقیت و با برداشتن گام‌های مستحکم‌تر ادامه یابد.
گفتنی است، در مراسم افتتاح این خطوط تولید، علاوه بر علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان، شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز، دبیر و اعضای انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور و برخی از مسوولان استان البرز حضور داشتند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا