کد خبر: 07090058001
اخبار شرکت ها

مدیرعامل ایمپاسکو خبر داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه در هفت ماهه نخست سال جاری

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در جلسه کارگروه کنترل مدیریت که با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد به بیان عملکرد ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در بخش های مختلف پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امیرعلی طاهرزاده با اشاره به انجام بیش از ۴۰ هزار متر عملیات حفاری اکتشافی در بخش های پلی متال، سنگ آهن و ذغالسنگ ، رشد ۷ درصدی نسبت به برنامه را اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: ایمپاسکو موفق به دریافت ۱۱ فقره پروانه اکتشاف و یک فقره گواهی کشف شده است و پیش بینی می شود عملیات اکتشاف این شرکت در پهنه های مربوطه تا پایان سال جاری خاتمه یابد.

طاهرزاده در بخش عملیات معدنی نیز به استخراج حدود ۴۹ میلیون تن انواع مواد معدنی از قبیل سنگ آهن، سرب و روی، شورابه و … در معادن تحت پوشش ایمیدرو و ایمپاسکو که نظارت برخی از آنها به ایمپاسکو واگذار شده است، اشاره کرد و گفت: عملکرد استخراج ماده معدنی ۱۱ درصد فراتر از برنامه ها محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش طرح های توسعه پیش بینی می شود در سال جاری ۷ طرح با برآورد سرمایه گذاری ۳۴ میلیون یورو و اشتغال مستقیم ۲۹۴ نفر افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سیاست این شرکت را در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: طی ۷ ماهه سال جاری میزان جذب سرمایه از طریق واگذاری طرح ها و مجتمع ها حدود ۱۰ هزار میلیار تومان برآورد می شود.

طاهرزاده انعقاد ۷ قرارداد پژوهشی، ۲ تفاهم نامه با دانشگاه ها و بومی سازی ۸ قطعه اصلی در مجتمع های تابعه ایمپاسکو را از جمله دستاوردهای پژوهشی شرکت در ۷ ماهه نخست سال عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: همچنین در بخش آموزش ۲۸۱ دوره آموزشی در سطح ستاد و مجتمع ها بالغ بر ۱۴ هزار نفر ساعت برگزار شده است.

طاهرزاده در پایان عملکرد طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس را از ابتدا تا کنون احیا و توسعه ۷۵۳ معدن با ایجاد پتانسیل اشتغال حدود ۱۳ هزار نفر و افزایش قابلیت تولید حدود ۲۴ میلیون تن بیان کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا