کد خبر: 28090061532
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

مدیرعامل بیمه سامان: تحول دیجیتال، راهکاری برای نفوذ به بازار بین‌المللی و کسب درآمد ارزی است

مدیرعامل بیمه سامان با بیان اینکه در وضع تورمی کنونی، شرکت‌ها باید به دنبال راهکارهای موثر برای حفظ ارزش دارایی خود باشند، عنوان کرد که داشتن درآمد ارزی، بهترین راه حفظ دارایی است و « تحول دیجیتال» راهکاری برای نفوذ به بازار بین‌المللی و در نتیجه کسب درآمد ارزی است.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه سامان، احمد رضا ضرابیه، با تاکید بر این که «تحول دیجیتال» فقط استفاده از فناوری و صدور آنلاین بیمه‌نامه نیست، گفت: تحول دیجیتال مسیری برای توسعه صنعت بیمه در داخل و خارج از کشور است.

او با بیان اینکه صنعت بیمه دنیا در حوزه تطبیق با تحول دیجیتال از سایر صنایع عقب‌تر است، تاکید کرد که بیمه‌گران ایرانی می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و دست کم برای رونق بازار بیمه در عراق، ترکیه، ارمنستان و کشورهای اورآسیا، بکوشند تا از آن محل، خودشان نیز منتفع شوند.

ضرابیه، داشتن اعتماد به نفس را مهمترین الزام حضور در بازارهای بین‌المللی خواند و با بیان اینکه صنعت بیمه کشورمان از نظر دانش و سرمایه انسانی، به مراتب وضع بهتری نسبت به بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای منطقه دارد، گفت: بدون شک بیمه‌گران ایرانی می‌توانند صادرات خدمات بیمه‌ای داشته باشند و از این محل وضع مطلوبی برای خود ایجاد کنند.

او تحول دیجیتال را در ارتباط مستقیم با عوامل فروش صنعت بیمه خواند و با تاکید بر اینکه نمی‌توان به بهانه تحول دیجیتال، شبکه فروش کنونی را از میان برداشت، خاطرنشان کرد: جایگاه شبکه فروش، امن است و باید با قدرت حفظ شود.

او همچنین ظهور بازیگران جدید در صنعت بیمه در قالب اینشورتک‌ها را یادآور شد و با بیان اینکه هزینه تبلیغات آنها از محلی خارج از صنعت بیمه تامین می‌شود، گفت: این تجربه نشان می‌دهد همه تحولات ساختاری در صنعت نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی ندارد و می‌توان از ظرفیت‌های بیرونی نیز به این منظور بهره گرفت.

مدیرعامل بیمه سامان افزود: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که تنها ۱۵درصد تحول دیجیتال در گروی فناوری و استفاده از تکنولوژی است، اما ۸۵درصد آن در گروی فرایند انجام کار، فرهنگ سازمانی و سرمایه انسانی است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا