کد خبر: 27119915889
دسته‌بندی نشده

مدیریت طوفان با دوستان بی وفا و دشمنان جفاکار

سیف الله یزدانی

شهریورماه ۱۳۹۶دولت دوزادهم درحالی شروع شد که مخالفین داخلی دولت و دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران به یک هم سویی نا نوشته با فعالیت مکمل هم رسیده ، حوزه اقتصاد را میدان تقابل خود با دولت و نظام قرار داده اند.

انسجام مخالفین، با اهداف و ایدوئولوژی های متناقض، با احساس خطر از شرایط ذیل است:

۱- ادامه موفقیت های دولت یازدهم باتکیه بر دیپلماسی خارجی ، بعد از اعتماد سوزی و تخریب ساختارهای اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی توسط دولت های نهم و دهم ، می توانست چنان جایگاهی برای تفکر اعتدالی روحانی در بین اقشار مختلف مردم فراهم کرده بود، که باز گشت به قدرت حامیان مستقیم و غیر مستقیم احمدی نژاد و تفکر مرتبط با آنها را چند دهه غیرممکن سازد.

۲- هژمونی اسلامی سعودی ها، بهره برداری صهیونیست از مظلوم نمایی ، میدان داری امریکا در مدیریت منطقه ، جریان ایران هراسی، بهره برداری مدرن از تروریسم وگسترش نفوذ اقتصادی شیوخ جنوب خلیج فارس ، با دستاورد های بی سابقه دیپلماسی سیاسی ، نظامی و فرهنگی ، به همراه افزایش تحرکات اقتصادی ایران در صحنه بین المللی ، آسیب های جدی خورده ، بعضا در حال اضمحلال بود.

۳- گروه های ضد انقلاب داخلی و خارجی نفس های آخر را می کشید و عملا سران آنها در حال تبدیل شدن به شهروندان درجه دو کشور های دیگر و تبدیل شدن به عناصر آنتیک و تاریخی بوده، هوشمندی نهادهای فرهنگی کشور حتی شعار های ایران خواهی وایران دوستی این جلای وطن کرده ها را هم از آنان گرفته بود.

۴- اسلام ناب محمدی با مانیفست امام خمینی که جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده ، فرصتی یافته بود تا الگوی فکری و رفتاری متناسب با فطرت زلال بشری را به دنیا بشناساند ، که خطر بزرگی برای اسلام خشن و تنگ نظر محسوب می شود و از سوی دیگر پاسخی برای نظریه پایان تاریخ فوکویامایی بوده، نشان دهد که کاپیتالیزم لیبرال پایان تاریخ بشریت را دردست ندارد. که جذابیت های انسانی و اخلاقی اسلام خمینی ، هژمونی فرهنگی و فکری امریکایی را بشدت تهدید می کرد.

بنابراین تعلل در برخورد با دولت دوازدهم، شرایط غیر قابل برگشتی را در پیش روی معاندین و مخالفین قرار می داد، که لازم بود با تمام توان به مقابله با آن برخیزند.

انتخاب جنگ اقتصادی با برنامه ریزی و مدیریت مستقیم امریکایی ها، گزینه مزورانه و تجربه شده ای بود که همه عناصر جبهه معاندین را برای رسیدن به اهدافشان متقاعد می کرد، بخصوص که:

الف: تسلط جهانی امریکا برگردنه های اقتصادی جهان ، قدرت مانور کافی به معاندین نظام می دهد.

ب جنگ اقتصادی خطر جانی برای عناصر عملیاتی ندارد و یارگیری در آن ساده تر بوده، در عین حال حضور در این جنگ از نظر جامعه جهانی جلوه شنیع آدم کشی و خون و خونریزی ندارد.

ج: تاثر گسترده و مخرب بر معیشت عموم مردم که جایگاه و خواستگاه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است ،دارد.

د: جنبه های فرهنگی و تبلیغاتی وسیعی داشته، می تواند دولت نهم و دهم و حامیانش را نیز تطهیر نماید.

ه: سودهای سوداگرانه و رانتی را ایجاد می کند و از این جهت گسترده تر و در عین حال نامریی ترعمل کرده با تکیه بر دلایل به ظاهرعلمی لیبرللیستی، بازیگرانی بیشتر از نیروهای عملیاتی معاندین و مخالفین را به بازی می گیرد.

و: پایین بودن حساسیت های امنیتی و قضایی ،نسبت به جنگ نظامی ، نفوذ پذیری دولت را در این جنگ بالا می برد.

ورود ترامپ به کاخ سفید و تلاش وی برای ضعیف جلوه دادن عملکرد اوباما را می توان آغاز مهره چینی و آرایش گرفتن معاندین  دانست، که در داخل ودرزمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری،هم سنگ دانستن افرادی مانند احمدی نژاد برای رودرویی با ترامپ ، حاکی از نگاه رقبای روحانی به راه حل های خارجی است.

ماحصل این صحنه آرایی و رزم براندازاننده اقتصادی ، در یک سال گذشته پرحجم ترنی و پیچیده ترین مشکلات را برای دولت دوازدهم فراهم ساخته ، که متاسفانه رسانه های قانونی و متکثردلواپسان هم عالما و عامدا مشکلات خودساخته ویا محصول عوامل خارج از اراده دولت را بنام دولت نوشته و به تخریب دولت پرداخته اند.

شوربختانه در این کشاکش، روحانی و یارانش هم در مدیریت کارشناسی ، از بکار گیری تئوری های منسجم  با عناصربلند طبع با نگاه ملی غفلت ورزیده، از هوشمندی و علم متناسب با شرایط روز، بهره کافی نبرده است.

نگاهی به اظهارات اسحاق جهانگیری در مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهور و شاخص های ارائه شده توسط وی در خصوص کنترل تورم ، ثبات نرخ ارز، رونق اقتصادی و… ، با یک تصمیم مغشوش و بدون پشتوانه بانک مرکزی ،دقیقا در اول شهریور سال گذشته  و رد آغاز راه دولت دوازدهم ، سرپل ورودی توطئه های جنگ اقتصادی معاندین شده است.

جنگ روانی، استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی ، ایجاد تحرکات خیابانی ، استفاده از روش های مزدوری توسط بانیان اصلی موسسات غیرمجاز، بزرگنمایی مشکلات طبیعی و اکولوژیک به عنوان ناکاری دولت، سخن پراکنی های مخالفین حاضر در حامیت بر علیه دولت و… حسن روحانی را در بین بی وفایی دوستان و پرجفایی دشمنان ، در شرایط طوفانی قرار داده است.

در چنین شرایطی دستاورد های گراقنقدر دولت را باید قدر بدانیم و تلاش کنیم با هوشمندی و همراهی با مدافعان ملی در این جنگ اقتصادی ، دولت دوازدهم در پیروزی در این جنگ یاری نماییم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا