کد خبر: 050402131042
اخبار شرکت هابانک و بیمه

مدیر عامل بیمه ایران: استفاده از داشبورد های مدیریتی موجب شفافیت عملکرد بیمه ایران شده است

حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر ضرورت استفاده مدیران بیمه ایران از داشبورد های مدیریتی و هوش تجاری، اظهار داشت: شرکت سهامی بیمه ایران همراستا با دولت سیزدهم و به منظور شفاف سازی فعالیت های خود اقدام به تکمیل و راه‌اندازی داشبوردی مدیریتی نموده است.

بکارگیری این داشبورد ها ،علاوه بر اصلاح فرآیند های تجاری، مالی و بیمه گری ، گامی بلند برای شفافیت عملکرد و تسهیل در دسترسی شفاف نهاد های نظارتی بر اطلاعات وعملکرد بخش های مختلف شرکت شده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، شریفی، پیچیدگی ها و تعداد بسیار زیاد داده های تولیدی را، از دلایل اصلی نیاز شرکت برای استفاده از داشبورد هوش تجاری برشمرد و گفت: مصمم به تقویت این داشبورد ها در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر، با توجه به آمار و داده های مختلفی که در شرکت تولید می شود، هستیم.

وی افزود: داشبورد های مدیریتی به عنوان ابزاری جدید و نوآورانه ، مزیت رقابتی زیادی برای شرکت ایجاد کرده و بطور ویژه و خاصی، موجب چابکی در تصمیم گیری ها و فعالیت های شرکت شده است.

اعتقاد دارم ، این داشبورد ها به عنوان یک نیاز ضروری ، ابزار مناسبی برای پیگیری ، ردیابی، تجزیه و تحلیل استخراج و ارائه انواع گزارش‌ هادر قالب گرافیکی و تحلیلی هستند به همین جهت باید مورد توجه جدی و استفاده همه مدیران ارشد شرکت و تصمیم گیران ، قرار گیرد .

وی مزایای دیگر این داشبوردها را تحلیل دقیق و سریع داده ها ، بهبود تصمیم‌گیری ، پویایی و افزایش رقابت‌پذیری عنوان کرد و افزود : داده های حاصل شده از داشبورد های هوش تجاری در زمینه فعالیت های بیمه گری و غیر بیمه گری به مدیران بیمه ایران ، این امکان را خواهد داد تا عملکرد شرکت را به صورت زمانبندی شده و در بازده تاریخی مد نظر خود بنا به نیاز های مورد نظر ، مشاهده کنند و با تحلیل داده های مختلف، موجب بهبود عملکرد شرکت در زمینه های مختلف شوند.

همچنین با توجه به پویایی و به روز رسانی این داشبوردها ، داده‌های جدید همواره در دسترس بوده و این موضوع قدرت رقابت پذیری را افزایش خواهد داد.

رئیس هیات مدیره بیمه ایران بیان داشت : در حال حاضر ، تعداد داشبوردهای راه اندازی شده در بیمه ایران به بیش از ۳۰ داشبورد و تعداد کاربران آن نیز ، در سراسر کشور به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است و بصورت عملی، این امکان ، برای هر مدیریت و شعبه فراهم شده که بصورت برخط و لحظه ای به اطلاعات مورد نیاز خود برای به دست آوردن گزارش عملکرد و بررسی آن دسترسی پیدا کند.

مدیر عامل بیمه ایران در ادامه افزود : تعداد داشبوردهای تخصصی ایجاد شده برای هر شعبه و استان نیز ۱۷ داشبورد است که بر این اساس در ۳۱ استان و بیش ا ز ۲۰۰ شعبه ، تعداد سامانه های آماری شعب به عدد ۴۰۰۰ ، رسیده و بطور متوسط هر کاربر فعال ماهانه ۶۰دقیقه از این داشبوردها استفاده می کند.

گفتنی است داشبورد آتشسوزی، مسئولیت ، عمر ، مهندسی، انرژی ، حوادث حمل کالا، ثالث، بدنه، درمان ، روزانه مدیریتی، تحلیل مالی، بدهکاران مالی، بدهکاران، میز خدمت ، منابع انسانی ، پایش کاربران، رتبه بندی نمایندگان، نظارت، معوق، اتکایی، ریکاوری و بهره وری از جمله داشبوردهای موجود بیمه ایران هستند که که آمار تخصصی هر رشته بیمه را پوشش می دهند و کاربر هر مدیریت می تواند عملکرد خود را بنا به نیاز و در بازه زمانی مورد نظر و حتی بصورت استانی مشاهده و بررسی نماید.

منبع خبر: روابط عمومی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا