کد خبر: 10070048312
بورسحقوقی و قضایی

مسلم صالحی مطرح کرد؛ ضرورت ورود دستگاه قضا به تخلفات بورس تهران

مسلم صالحی با اشاره به اینکه برکناری هیات مدیره شرکت بورس، کمترین خواسته سهامداران آسیب دیده است، گفت: بدون شک این تخلف با مصوبه هیات مدیره بورس انجام شده است.

معتقدم، تصمیمات هیات مدیره بورس، باید به تایید وزارت اقتصاد، نمایندگان ناظر شورای عالی بورس و دستگاه های نظارتی برسد تا امکان سواستفاده های این چنینی به حداقل برسد.

اقتصادآنلاین، در شرایطی که از روز سه شنبه صحبت‌های ضد و نقیضی در خصوص مساله کشف دستگاه ماینر در شرکت بورس تهران عنوان می شد و بازار تکذیب اصل خبر حسابی گرم بود، اما با تایید رسمی روابط عمومی بورس و متعاقب آن استعفای علی صحرایی و موافقت هیات مدیره بورس با این استعفا مشخص شد نه تنها این خبر عجیب، ریشه در واقعیت دارد، بلکه ممکن است ردپای چنین تخلفاتی در سایر بخش های بورس نیز قابل ردیابی باشد.

ورود دستگاه قضایی برای ارزیابی دقیق تخلفات رخ داده

به عبارت روشنتر مشخص نیست، درآمدهای برآمده از استخراج ارز دیجیتالی صرف چه اموری شده و چه شخص یا اشخاصی صحنه گردان اصلی ماجرا بوده اند.

بعد از مشخص شدن ابعاد مختلف موضوع، نمایندگان مجلس نیز واکنش های تندی نسبت به این تخلف داشتند و خواستار ورود دستگاه قضایی برای ارزیابی دقیق تخلفات رخ داده در این سازمان شدند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در خصوص چرایی وقوع این تخلف و راه های مقابله با چنین سوء استفاده‌هایی در نهادهای اقتصادی حاکمیتی گفت: ‌کشف دستگاه استخراج رمز ارز در ساختمان دولتی با امکانات و تحت حفاظت امنیتی دولتی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

برکناری هیات مدیره شرکت بورس کمترین خواسته سهامداران

شخصا پیشنهاد می کنم تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس ضرورتا به تایید وزارت اقتصاد و نمایندگان ناظر شورای عالی بورس و دستگاه های نظارتی برسد تا امکان سواستفاده به حداقل برسد.

مسلم صالحی در پایان خاطرنشان کرد: ‌همچنین برکناری هیات مدیره شرکت بورس کمترین خواسته سهامدارانی است که در ۱۵ماه گذشته متحمل ضرر و زیان های هنگفت در بازار سرمایه شده اند. هرچند این برکناری نباید راهی برای سرپوش گذاشتن بر سایر تخلفات و بی تدبیری های انجام شده باشد.

دستگاه قضایی باید با حساسیت تمام، مسایل شرکت بورس را پیگیری و عاملان تخلفات گسترده را به اشد مجازات برساند تا حداقل خواسته سهامداران و بازگشت اعتماد سهام داران به بورس تامین شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا