کد خبر: 070303161005
جامعه و فرهنگشهروندان منطقه ۲ پیشگام در مشارکت طرح نوماند؛

مشارکت شهروندان منطقه ۲ در طرح نوماند از مرز ۵ هزار گذشت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: همزمان با آغاز اجرای طرح هوشمند جمع آوری پسماند نوماند، مشارکت شهروندان منطقه از مرز ۵ هزار ثبت گذشت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علی اصغر طاهری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲گفت: در راستای بهبود وضعیت جمع آوری پسماند تر و خشک مشتمل برنگهداشت، کاهش، تفکیک و بازیافت پسماند، .همزمان با آغاز طرح نوماند، برنامه های آموزشی شهروندان و معرفی اپلکیشن شهرزاد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه برنامه های آموزش آشنایی با طرح “نوماند” در چند مرحله در مساجد، مدارس و مجتمع های مسکونی و اداری برنامه ریزی و اجرا شد ، گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش، آموزش ها در مدارس به صورت نمایش های عروسکی ارائه می شود.

مطالب پیشنهادی

طاهری در ادامه افزود: آموزشگران با حضور در سطح منطقه ضمن معرفی سوپر اپلیکیشن شهرزاد و نرم افزار نوماند، چگونگی ثبت درخواست تحویل پسماند خشک، زمان ثبت مراجعه خودرو و نحوه محاسبه میزان پاداش تفکیک و تحویل پسماند، از امکانات جانبی اپلیکیشن نوماند و چگونگی استفاده از مبلغ شارژ کیف پول شهروندی و همچنین نحوه نصب اپلیکیشن شهرزاد بر روی تلفن های همراه را به شهروندان آموزش می دهند.

وی با اشاره به نقش شهروندان در حفظ محیط زیست ،اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند خشک نوماند را یکی از راه های مشارکت شهروندان برشمرد و گفت: با اقدامات اجرایی و آموزش های ارائه شده ،شهروندان منطقه با بیش از ۵ هزار ثبت بیشترین مشارکت در این طرح را به خود اختصاص دادند.

معاون شهردار منطقه ۲ بیان کرد: شهروندانی که مسئولانه در خانه اقدام به تفکیک پسماند می کنند، اما برای تحویل آنها دچار مشکلاتی ازجمله فاصله از غرف پسماند هستند، می‌توانند با نصب این اپلیکیشن در تمامی نقاط شهر به‌ راحتی پسماند خشک خود را تحویل دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا