کد خبر: 230702140487
بازارروزنامهعصر انقراض (طنز)

مشکل از جیب سوراخ ماست

سقوط 60 درصدی فروش گوشت در بازار/ فروشندگان: «دیگر کسی توان خرید گوشت ندارد.»

راضیه حسینی

فعالان بازار معتقدند که این روزها، بازار گوشت در یک رکود عجیب و غریبی فرو رفته است و عامل این رکود، سقوط شدید قدرت خرید مردم است؛ نه برنامه‌ریزی دولت.

مشکل از جیب سوراخ ماست. درواقع اگر قرار بود طبق برنامه‌ریزی مسئولان پیش می‌رفتیم الان به قطب اقتصادی دنیا تبدیل شده بودیم. طوری گوشت مصرف می‌کردیم که خطر ابتلا به نقرس، همیشه تهدیدمان می‌کرد. بعضی‌های‌مان هم از بس غذای گوشتی خورده بودیم دیگر نمی‌توانستیم ریخت گوشت را ببینیم، در عوض عاشق آب‌ دوغ خیار بودیم و سر اشکنه دعوای‌مان می‌شد.

مسئولان برای ما همیشه بهترین برنامه‌ریزی را دارند ولی ما مردم از بس بی‌دقت و دست و پا چلفتی هستیم همیشه برنامه‌ها را فراموش می‌کنیم و یادمان می‌رود سوراخ جیب‌مان را بدوزیم. تقریباً نود و نه درصد دارایی‌های دولت از سوراخ جیب ما در رفته و گم شده است.

ما مردم مدام باعث سقوط شدید قدرت خرید خودمان می‌شویم. در حالی‌که مسئولان در تلاشند قدرت خرید را از سقوط نجات دهند، فریاد می‌زنیم: «نه برید کنار، قدرت خرید خودمونه، می‌خوایم بندازیمش ته دره.

اگه یه قدم دیگه جلو بیاید، قدرت خرید شما رو هم می‌ندازیم.» و مسئولان بعد از احساس خطر برای قدرت خرید خودشان دیگر یک قدم هم جلو نمی‌آیند و ما را به حال خودمان رها می‌کنند.

البته ما آنها را به حال خودشان رها نمی‌کنیم و مدام می‌خواهیم کاری کنند که باز هم سقوط قدرت خرید را تجربه کنیم، از بس عاشق هیجانیم و دل‌مان ثبات و آرامش نمی‌خواهد، ولی آنها همیشه مقاومت می‌کنند.

مسئولان بیچاره واقعاً تقصیری ندارند، آنها اصلاً به دنبال گران کردن هیچ وسیله‌ای نیستند، همیشه در حال برنامه‌ریزی برای ارزانی‌اند و اتفاقاً بسیار هم روی کاغذ موفق بوده‌اند، ولی ما نمی‌گذاریم عملی شود.

از مسئولان عزیز، عذرخواهی می‌کنیم. می‌دانیم خیلی سخت است برای مردمی کار کنید که اصلاً به برنامه‌ریزی شما اهمیتی نمی‌دهند و کار خود را می‌کنند. اگر فقط کمی به حرف‌تان گوش کرده بودیم الان وضعیت ما این چنین نبود و در کمترین حالت، مانند فنلاند شده بودیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا