کد خبر: 260901113020
روزنامهعصر انقراض (طنز)

مقصر اصلی خرس‌های قهوه‌ای‌اند (طنز)

رئیس کل بانک مرکزی: «افزایش نرخ در بازار آزاد ارز واقعی نیست /نا آرامی‌های ۳ ماه گذشته در بازار ارز اثرگذار بوده / نوسانات فصلی هم موثر است.»

راضیه حسینی

به نظر می‌رسد خواب زمستانی خرس‌های قهوه‌ای هم بی‌تأثیر نبوده است. بالاخره این اتفاق هم جزو نوسانات فصلی به شمار می‌رود. گویا عوامل مؤثر بر دلار از آن‌چیزی که ما فکر می‌کردیم گسترده‌ترند.

متأسفانه با فکر معیوب‌مان تصور می‌کردیم این دولت است که می‌تواند ترمز اوج‌گیری دلار را بکشد، اما مثل این‌که اصلاً دولت نمی‌داند ترمز کجاست و همین‌طور با سرعت در حال طی مسافت است.

 ما فکر می‌کردیم نهایتاً بالا رفتن دلار به عوامل اقتصادی و شاید کمی سیاسی مربوط شود، اما گویا اصلاً ربطی به اقتصاد ندارد و بیشتر به حیطه طبیعت مربوط است.

در واقع شاید بتوان بالا رفتن قیمت ارز را هم جزو حوادث طبیعی دانست. از آن‌ حوادثی که از دست هیچ‌مسئولی کاری برنمی‌آید و باید بگذاریم طبیعت خودش موضوع را حل کند. از این به بعد  می‌توانیم در فهرست آتش‌سوزی جنگل‌ها، سیل، رانش زمین و زلزله، بالار فتن دلار را هم بنویسیم.

شاید اگر خوب فکر کنیم این بالا رفتن، به عوامل دیگری هم مربوط شود. چطور است به برج‌های آسمانی هم فکر کنیم. مثلاً در فلان برج و بر اثر قاتی شدن قمر با عقرب اتفاق نحس بالا رفتن دلار افتاده است.

طبق پیش‌بینی‌های برخی منجمان در روزهای بعدی هم باز شاهد رفتن قمر در عقرب خواهیم بود. حتی می‌توانیم موضوع را تخیلی‌تر هم بکنیم.

موجودات فرازمینی از سیارات دیگر در حال کنترل قیمت دلار ایران‌اند. آن‌ها مدت‌هاست در تلاشند تا دلار ایران را به پنجاه هزار تومان برسانند ولی دولت قهرمان، تا به حال نگذاشته چنین اتفاقی بیفتد و همیشه پیروز میدان بوده است.

اگر تلاش شبانه‌روزی مسئولان نبود حالا باید شاهد دلار بالای پنجاه هزار تومانی می‌بودیم. موجودات فضایی که از قدرت مسئولان ما به تنگ آمده‌اند شبانه‌روزی در تلاشند تا قیمت دلار را افزایش دهند.

 البته کور خوانده‌اند مسئولان ما عمراً بگذارند موفق شوند. همین چند وقت دیگر به فرازمینی‌ها ثابت می‌کنند یک تنه، توانایی رساندن دلار، حتی به  صد هزار تومان را هم دارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا