کد خبر: 12100063412
توسعه و اقتصاد ملی

منطقه آزاد چابهار ۲۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های خدمات شهری کُنارک اختصاص داد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این سازمان در راستای کمک به هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی و توسعه خدمات شهری کُنارک مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، “عبدالرحیم کردی” شامگاه شنبه در ستاد مدیریت بحران چابهار و کُنارک اظهار داشت: باتوجه به هماهنگی که با نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی و مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور داشتیم مقرر شد سازمان منطقه آزاد چابهار ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به ساماندهی خدمات شهری کُنارک اختصاص دهد، این میزان اعتبار به فراخور ارائه طرح‌ها، نقشه‌ها و روند پیشرفت کار با نظر معاونت فنی سازمان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در بحث ساماندهی وضعیت شهری کُنارک باید یک کار اساسی انجام شود تا دیگر شاهد این حجم از آبگرفتگی معابر بر اثر بارش باران نباشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از اعزام تیم‌های امدادی همزمان با بارش‌ها به کُنارک خبر داد و گفت: در همین راستا علاوه بر ماشین‌آلات سنگین راهداری، ۴۰ نفر از نیروهای امدادی و آتش‌نشانی منطقه آزاد چابهار به کُنارک اعزام شدند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰ دستگاه کف‌کِش قوی و با دِبی بالا به این شهرستان ارسال شد تا کار تخلیه آب از منازل زودتر انجام شود و این خدمات‌دهی تا عادی شدن شرایط در کُنارک ادامه دارد.

ریزش بیش از ۱۸۰ میلی‌متر باران در کُنارک طی ۴۸ ساعت گذشته باعث آبگرفتگی بسیاری از محله‌های قدیمی این شهر بندری شده است و علاوه بر تیم‌های امدادی و دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های متعدد جهادی و مردمی در حال تخلیه آب از خانه‌های مردم هستند و تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا