کد خبر: 04030029073
دسته‌بندی نشده

منطقه ویژه اقتصادی بانه فرصتی تکرار نشدنی برای سرمایه گذاران است

ایسنا/کردستان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با بیان اینکه نوید تامین مواد خام مورد نیاز سرمایه‌گذاران برای سالیان متمادی داده می‌شود، اعلام کرد که منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یک فرصت طلایی و اکازیون محدود است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران ریسک پذیر جزئی از تاریخ تکرار نشدنی باشد.

سید کمال حسینی در ظهر امروز سه‌شنبه در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار کرد که تصویب منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان و اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه بارقه‌هایی از امید برای مردم استان کردستان و منطقه ایجاد کرده است و انتظار آن می‌رود این همایش به نمونه موفقی از همکاری میان دولت و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان عراق باشد.

وی با بیان اینکه مشارکت‌های اقتصادی بخش خصوصی و دولت فرای از ایجاد محصول و اشتغال موجبات امنیت و رفاه را فراهم آورده افزود که مناسبات اقتصادی بین المللی مشارکت‌های اقتصادی صنعتی و تجاری در انتقال تولیدات سرمایه‌ای موجب افزایش جی دی پی و اشتغال بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تصریح کرد که منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یک فرصت طلایی و اکازیون محدود است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران ریسک پذیر جزئی از تاریخ تکرار نشدنی باشد.

وی با اشاره به رسمی شدن مرز سیرانبند، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه عنوان کرد که استان کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و تجاری جایگاه بین‌المللی و منطقه‌ای دارد که به واسطه همین جایگاه بخش دولتی و خصوصی برنامه‌ریزی‌هایی بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه تدوین کرده‌ است.

حسینی ادامه داد که مسئولین دو اقلیم کردستان و استان کردستان به منظور تحقق اهداف اقتصادی مشترک باید برنامه‌ریزی‌های مناسب و درنظر گرفتن ردیف بودجه‌ مسیر جذب سرمایه‌گذاری را  هموار سازند.

وی با بیان اینکه عراق جزو ۵ کشور هدف اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد که موقعیت ممتاز کردستان در کشور و اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه و تصویب مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان، سکوی تجاری و اقتصادی برای سودآوری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در کردستان خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: اجرای منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان بر تعداد مشوق‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری در این منطقه همچون صدور ویزا برای افراد و خانواده آن‌ها و استفاده از انرژی ارزان و معافیت‌های مالیاتی و غیره می‌افزاید.

وی اظهار کرد که نوید تامین مواد خام مورد نیاز سرمایه‌گذاران برای سالیان متمادی با توجه به پتانسیل‌های استان کردستان و ایران در تولید به شما داده می‌شود.

حسینی در پایان یادآور شد که اتاق بازرگانی سنندج با سابقه طولانی در ارتباط با اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان عراق آماده است تا به عنوان مشاور دولت و بخش خصوصی در پروژه‌های اقتصادی همکاری کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا