کد خبر: 09090058464
روزنامهعصر انقراض (طنز)

منو این‌همه خوشبختی محاله(طنز)

راضیه حسینی

سخنگوی دولت: «امروز مردم برای دریافت مرغ دغدغه‌ای ندارند و نیاز به ایستادن در صف نیست. امروز سبد کالا دم در منزل‌شان تحویل بگیرند، چون اولویت دولت حفظ کرامت مردم است. سرعت تزریق واکسن در سه ماه دولت ۴۰ برابر دولت قبل است. رئیس جمهور قبل از ریاست، موضوع واکسن را پی گیری کرد.»

این روزها به‌خاطر فراوانی اجناس و موادغذایی، مردم با کمبود صف مواجه شده‌اند. تصور کنید این‌همه خوشی و فراوانی و ارزانی یک‌جا نصیب‌مان شده و راستش را بخواهید اصلاً بلد نیستیم چطور باید در این شرایط رفتار کنیم. قبل از این، همه‌ش درگیر صف، کمبود و حتی نبود هرچیزی که فکرش را کنید بودیم. اصلاً اوضاع ناجوری بود. خدارا شکر که شما آمدید و نجات‌مان دادید. بعید نیست همین‌طور ادامه پیدا می‌کرد به دوران گذاشتن پیت نفت در صف و برگه‌های کوپن شکر و قند و روغن می‌رسیدیم.

  اوضاع این روزها طوری شده که مردم کمی گیج شده‌اند. بعضی‌ها همین‌طور در کوچه و خیابان راه می‌روند، سوت بلبلی می‌زنند و می‌خوانند: «منو این‌همه خوشبختی محاله.. محاله… محاله…»

در نقطه مقابل، خیلی‌ها دربه در دنبال یک صف، حتی شده چهار،پنج نفره می‌گردند. شایعاتی درآمده که  قرار است نانوایی‌ها هم دیگر صفی نباشند و هر شب نان گرم دم در خانه‌ها توزیع شود. همه ما دچار سردرگمی شده‌ایم و اصلاً نمی‌دانیم با این‌همه وقت اضافه در شبانه‌روز چه کنیم؟ یعضی‌ها می‌گویند: «ما این‌همه فراوونی می‌خوایم چی کار؟ اصلاً مرغی که بی‌صف به دست‌مون برسه از گلومون پایین نمی‌ره. صف ما رو برگردونید.» بیچاره‌ها دچار افسردگی پس از بی‌صفی شده‌اند و یک گوشه کز کرده‌اند.

ما از مسئولان تقاضا داریم یک‌هو این‌همه خوشبختی و فراوانی را سرازیر نکنند توی زندگی‌مان. هول می‌شویم. لطفاً نرم نرمک ما را با این شرایط آشنا کنید. مثلاً یک روز بگویید صف مرغ کم شده، روز بعد کمتر و در نهایت بدون صف.

یک روز بگویید سبد کالا را سر خیابان تحویل می‌دهید، روز بعد سر کوچه و در نهایت خیلی آرام بگویید دم در خانه.

 سرعت واکسیناسیون را از دو برابر شروع کنید. به قلب ضعیف ما رحم کنید و سرعت چهل برابری را در یک لحظه اعلام نکنید.

این‌دفعه که گذشت. شما هم که خبر خوب کم ندارید. بعدی‌ها را لطفاً آرام آرام به ما برسانید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا