کد خبر: 02060198079
روزنامه

شرکت توسعه معادن صدر جهان هموار کننده مسیر مولدسازی دارایی‌ها

شرکت توسعه معادن صدر جهان در سایه همت و تلاش سرمایه انسانی شرکت در تمامی سطوح سازمانی، با خلاقیت و ابتکار عمل فراز و نشیب­ های بی ثباتی شاخص‌ های کلان اقتصاد ملی را با موفقیت کم‌ نظیر پشت سر نهاد که بی‌شک نقطه عطفی در تاریخ فعالیت شرکت است.

نه تنها یک دستاورد گرانبها از منظر مالی و دارایی‌هاست، بلکه دانشی ذیقیمت از جنبه فرایندی و فناوری برای شرکت توسعه معادن صدرجهان به ارمغان آورد. که مسیر مولدسازی دارایی‌ها و ثروت‌آفرینی برای سهام‌داران را بیش از پیش هموار ساخت.

مجتمع معدنی و صنعتی شادان شرکت با رکوردی بی‌نظیر از نظر سرعت اجرائی و هزینه سرمایه‌گذاری کم در مقایسه با موارد مشابه و راندمان مطلوب به مرحله تولید رسید.

و وارد فاز تولید مستمر طلا شد و پروانه بهره‌برداری تولید سالیانه ۳۰۰ کیلوگرم طلای خالص را دریافت داشت. با این تحول امکان اجرای طرح‌های تکمیلی و گسترشی و جانبی فراهم شد.

با تثبیت فاز تولید مستمر، روند افزایش ظرفیت تولید تا ۴۵۰ کیلوگرم سالیانه آغاز می‌گردد. با اتمام یک مرحله از اکتشافات تکمیلی و ارایه گزارش مربوطه به کمیسیون گواهی‌کشف وزارت صنعت، معدن و تجارت و تایید کمیسیون، ذخیره قطعی معدن دو برابر شد.

با تداوم اکتشافات تکمیلی و کشف ذخایر پرارزش طلا و مس اپی‌ترمال با عیار بالاتر از ۱/۵ گرم در تن، پیش‌بینی‌ها ذخایر را چند برابر نشان می‌دهد.

با حداقل هزینه ممکن چند محدوده اکتشافی پلاسری طلا و مس و آهن به مجموعه اضافه شده که یک محدوده اکتشافی آهن منیتیتی درجا و برجا با گستره (طول و عرض و عمق) مناسب و یک محدوده پلاسری آهن دیگر خصوصیات ویژه فیزیکی و شیمیایی را به نمایش گذاشته و امید است با اتکاء به توان فنی و مهندسی شرکت در اوایل سال ۱۴۰۲ وارد فاز بهره‌برداری گردند.

با اتمام موفقیت‌آمیز فرآیندهای آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی، امکان تولید صنعتی ماده دانش‌بنیان کلکتور مس اکسیدی فراهم آمده و با حمایت معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری این پروژه به پیش می‌رود.

طراحی‌های فنی و مهندسی ساخت و نصب واحد سیارفرآوری با ظرفیت ۷۲ هزارتن کانسنگ مس سولفیدی ورودی و تولید ۱۳۵۴ تن کنسانتره مس سولفیدی با عیار بیش از ۲۰ درصد وارد فاز ساخت مدول‌ها و اجزاء سیستم شده و تامین منابع مالی آن از طریق صندوق بیمه حمایت از سرمایه‌گذاری‌های معدنی در حال پیگیری است.

مقدمات ورود شرکت توسعه معادن صدر جهان به فاز نوین معدنکاری دانش‌بنیان تدارک شده است.

با دوراندیشی و تدوین و اجرای برنامه‌های راهبردی و عملیاتی و استقرار نظام کنترل و پایش کارآمد و اثربخش و با تکیه بر توان فنی و دانش سازمانی موجود و استفاده بهینه و موثر از ظرفیت‌های انسانی، تکنولوژیکی و فیزیکی شرکت می‌توانیم خیزی محکم و گامی موثر در جهت اجرای طرح‌‌های توسعه‌ای و نقش‌آفرینی فعال در حوزه فعالیت‌های معدنی و ارزش‌آفرینی پایدار برای سهامداران و رونق اقتصادی کشور برداریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا