کد خبر: 17129918180
بازرگانیروزنامه

میزان پول‌های بلوکه‌شده در ترکیه در هاله‌ای از ابهام

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه: بانک مرکزی رقم را به طور رسمی اعلام نکرده است

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اظهار کرد. رئیس بانک مرکزی به طور شفاف میزان پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی را اعلام کرده است اما این اتفاق در مورد ترکیه نیافتاده است.

مهرداد سعادت در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا اظهار کرد: اردوغان خواستار لغو تحریم‌های یک طرفه علیه ایران شده‌اند، ما این را به فال نیک گرفته و از ایشان تشکر می‌کنیم که نظر خود را صریح و شفاف گفتند. در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود تجار ترکیه‌ای نیز منتفع می‌شوند و روابط تجاری ما می‌تواند به زمانی که دو کشور ۲۱میلیار دلار سالانه با هم تجارت داشتند برگردد. بنابراین آنها هم به دنبال منافع ملی خود هستند.

او با اشاره به تاثیر اظهارنظر رئیس‌جمهوری ترکیه بر روابط تجاری دو کشور گفت: با اظهار نظر اردوغان مطمئنا این روزنه برای آینده باز می‌شود که تجار و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای با فکر راحت و خیال آسوده در ایران سرمایه‌گذاری کنند، کار انجام دهند و در کل این موضوع مثبتی است.

سعادت در مورد تنش‌های به وجود آمده بین سفرای دو کشور تصریح کرد: ما همیشه به دنبال ارتقای دیپلماسی اقتصادی هستیم. فکر نمی‌کنم اینگونه مسائل در تجارت دو کشور تاثیری داشته باشد. این موضوع‌ها بین کشورها طبیعی است. این بحث‌ها رد و بدل می‌شود و بعد هم حل می‌شود، به نظر می‌رسد بیشتر سوتفاهم باشد.

او در مورد دارایی‌های مسدود شده ایران در ترکیه گفت: من از مقدار پول بلوکه شده ایران در ترکیه اطلاع ندارم. رئیس بانک مرکزی به طور شفاف میزان پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی را اعلام کرده است اما این اتفاق در مورد ترکیه نیافتاده است. مطمئنا پول‌هایی در ترکیه داریم اما میزان آن به طور رسمی اعلام نشده است. امیدواریم با حل مشکل تحریم‌‌ها دو کشور بتوانند کاملا شفاف و راحت با یکدیگر تراکنش مالی داشته باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا