دلار: 267,300 تومان
یورو: 300,490 تومان
پوند انگلیس: 356,400 تومان
درهم امارات: 73,423 تومان
یوان چین: 40,280 تومان
دینار بحرین: 715,590 تومان
دینار کویت: 871,970 تومان
ریال عربستان: 71,543 تومان
دینار عراق: 178.1 تومان
لیر ترکیه: 5,470 تومان
ین ژاپن: 169,861 تومان
طلا 18 عیار: 26,404,800 تومان
انس طلا: 1,105,320,700 تومان
مثقال طلا: 115,834,000 تومان
طلا 24 عیار: 35,217,900 تومان
طلا دست دوم: 26,031,014 تومان
نقره 925: 509,164 تومان
سکه گرمی: 38,150,000 تومان
نیم سکه: 143,460,000 تومان
ربع سکه: 77,230,000 تومان
سکه بهار آزادی تک فروشی: 264,800,000 تومان
آلومینیوم: 589,850,000 تومان
مس: 2,562,998,360 تومان
سرب: 354,094,240 تومان
نیکل: 3,177,694,440 تومان
قلع: 14,518,132,200 تومان
روی: 660,773,000 تومان
گاز طبیعی: 506,892.1 تومان
بنزین: 557,189.7 تومان
نفت خام: 24,056,465.4 تومان
گازوییل: 394,294,229.9 تومان
نفت اپک: 29,862,756 تومان
دلار: 267,300 تومان
یورو: 300,490 تومان
پوند انگلیس: 356,400 تومان
درهم امارات: 73,423 تومان
یوان چین: 40,280 تومان
دینار بحرین: 715,590 تومان
دینار کویت: 871,970 تومان
ریال عربستان: 71,543 تومان
دینار عراق: 178.1 تومان
لیر ترکیه: 5,470 تومان
ین ژاپن: 169,861 تومان
طلا 18 عیار: 26,404,800 تومان
انس طلا: 1,105,320,700 تومان
مثقال طلا: 115,834,000 تومان
طلا 24 عیار: 35,217,900 تومان
طلا دست دوم: 26,031,014 تومان
نقره 925: 509,164 تومان
سکه گرمی: 38,150,000 تومان
نیم سکه: 143,460,000 تومان
ربع سکه: 77,230,000 تومان
سکه بهار آزادی تک فروشی: 264,800,000 تومان
آلومینیوم: 589,850,000 تومان
مس: 2,562,998,360 تومان
سرب: 354,094,240 تومان
نیکل: 3,177,694,440 تومان
قلع: 14,518,132,200 تومان
روی: 660,773,000 تومان
گاز طبیعی: 506,892.1 تومان
بنزین: 557,189.7 تومان
نفت خام: 24,056,465.4 تومان
گازوییل: 394,294,229.9 تومان
نفت اپک: 29,862,756 تومان
  کد خبر: 070302128606
اقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیروزنامه

نرخ حداقل دستمزد در صورت مغایرت با قانون ابطال می شود

رئیس دیوان عدالت اداری از ابطال نرخ حداقل دستمزد و حقوق کارگران در صورت مغایرت با قانون خبر داد.

به گزارش عصراقتصاد، بر اساس قانون حداقل دستمزد در سال جدید برای کارگران ۲۷ درصد افزایش یافته است. بر این اساس حداقل دستمزد از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری خبر جدیدی درباره حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

وی گفت: پس از تعیین نرخ حداقل دستمزد کارگران از سوی شورای عالی کار، شکایتی مبنی بر مغایرت قانونی این تصمیم به دیوان عدالت اداری صورت گرفت؛ حالا رئیس دیوان عدالت اداری از اعلام نهایی رای هیئت تخصصی به این شکایت در روزهای آینده خبر می‌دهد.

میزان دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲

پس از بررسی‌های بسیار، شورای عالی کار با تصویب افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد موافقت کرد.

بر این اساس حداقل دستمزد از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۳۰ تومان افزایش یافت و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد، به ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

شورای‌ عالی کار درباره مبلغ حق مسکن و بن خواربار نیز تصمیم‌گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن را ۹۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

امسال مبلغ حق مسکن کارگران ۶۵۰ هزار تومان و بن خواربار ۸۵۰ هزار تومان بود. حق مسکن جهت اجرا باید به تصویب هیأت دولت برسد.

میزان افزایش برای کارگران سایر سطوح مزدی نیز ۲۱ درصد به اضافه‌ مبلغ ۸۳,۵۹۶ ریال روزانه تصویب شد.

عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا