کد خبر: 190402132311
اخبار شرکت ها

نشست بررسی مقدار گازهای گلخانه‌ای در مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد

شرکت‌ های تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همسو با برنامه‌ های وزارت نفت برای کاهش و حذف آلاینده‌های محیط زیستی، نشست بررسی انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های هوا را برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، نشست کارگروه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های هوا از سوی شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همسو با اجرای دستورعمل‌های وزارت نفت و با هدف برنامه‌ریزی برای کاهش و حذف آلاینده‌های محیط زیست به میزبانی اداره HSE شرکت نفت و گاز آغاجاری برگزار شد.

در این نشست تخصصی، با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست در توسعه پایدار و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در کاهش سوختن گازهایی مشعل، با برنامه‌ریزی اصولی برای رفع دغدغه و نگرانی جامعه پیرامونی درباره‌ی آلودگی هوا تأکید شد.

 تشریح روند جمع‌آوری گازهای گلخانه‌ای، بررسی تاریخچه گازهای تولیدی و ارسالی به مشعل در مناطق نفت‌خیز جنوب، تدابیر لازم برای کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی و مقایسه گازسوزی شرکت‌های تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب مواردی بود که در این نشست برررسی شد.

در ادامه عملکرد شرکت‌های نفت و گاز آغاجاری و گچساران در حوزه جلوگیری از سوختن گازهای و تولید گازهای گلخانه‌ای، راه‌کارهای کاهش آن و ارائه دستورعمل‌های تازه با مقایسه آماری مقدار تولید نفت و گاز و گازهای سوخته شده در واحدها و تأسیسات به تفکیک بررسی و راستی‌آزمایی شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا