کد خبر: 101002147794
روزنامهعصر انقراض (طنز)

نشود فاش کسی آن‌چه میان من و توست

راضیه حسینی

«اسنپ فود هک اطلاعات خود را تأیید کرد؛ از طریق مذاکره با هکرها تلاش می‌کنیم داده‌های کاربران منتشر نشود.»

پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد تمامی اپلیکیشن‌های داخلی در صفحه‌ی اصلی خود با فونت درشت بنویسند:

«نشود فاش کسی آن‌چه میان من و توست.»

حالا درست است که هر چند وقت یک بار هرچه میان ما و آن‌ها بوده مثل نقل ونبات کف زمین پخش می‌شود، ولی باز هم می‌تواند اندک امیدی به کاربران بدهد که این یکی دیگر از آن یکی‌ها نیست. این یکی حتماً افرادی کاربلد دارد که محال است بگذاراند، تا تعداد لقمه‌های‌مان هم به دست هکرها بیفتد.

هرچند وقتی که به قضیه خوب نگاه می‌کنیم، جنبه‌ی دیگری به نظرمان می‌آید .حالا که اطلاعات به دست هکرها افتاده است شاید بد نباشد یک چیزهایی هم فاش شود. ما همین‌جا از هکرهای گرامی درخواست می‌کنیم یک تاریخچه از سفارش‌های مدت‌های قبل تا حالا تهیه کنند و در معرض دید عموم که نه، ولی خواص بالانشین بگذارند.

بد نیست ببینند قدرت سفارش مردم از کجا به کجا رسیده است. چه ایرادی دارد ببینند شخصی که سال گذشته می‌توانست چنجه و برگ سفارش دهد، الان دلمه‌ی برگ هم نمی‌تواند بگیرد.

پیشنهاد می‌کنیم در قسمت سفارش کالای سوپرمارکتی هم وارد شوید و قدرت خرید مردم را از گذشته تا حالا نشان بدهید. سبد خریدی که یک روز به خودش گوشت و مرغ دیده بود، حالا به زور تخم مرغ می‌بیند. لطفاً آمار تن ماهی را هم دربیاورید که کم‌کم نزدیک است که خاویار برسد و با تلاش مسئولان به زودی زود خواهد رسید.

هرچند ما که می‌دانیم بعد از درآوردن آمار همه‌ی این‌ها باز هم مسئولان خواهند گفت: «این آمارها همگی ساختگی‌ست و هکرها فقط خواستند بذر ناامیدی را در جامعه بپاشند، ولی مردم خودشان می‌دانند که قطار پیشرفت در حرکت است و همه چیز عالی است.»

البته که برای ما مردم هیچ وقت فاش نشد قطار پیشرفت کجاست؟ از کجا به کجا دارد می‌رود؟ مقصدش کدام طرف است و چرا این‌قدر نیست؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا