کد خبر: 110302145442
جهان

نظرسنجی گالوپ: فقط ۱۸ درصد از آمریکایی ها از وضعیت کشور رضایت دارند

الهه حسینی

نشریه هیل در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم لورن اسفورزا نوشت: یک نظرسنجی جدید نشان داد فقط ۱۸ درصد از آمریکایی ها از وضعیت کشور خود راضی هستند.

به گزارش عصر اقتصاد- نظرسنجی گالوپ نشان داد در میان احزاب، ۳۳ درصد از دموکرات ها گفتند از این وضع راضی هستند، ۱۸ درصد از مستقل ها نیز همین نظر را داشتند و فقط ۴ درصد از جمهوری خواهان گفتند از وضعیت کشورشان راضی اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد میزان رضایت ملی در ماه مه کمی بیشتر از تابستان گذشته است، زمانی که تورم و قیمت بنزین به سرعت در حال افزایش بود.

در مورد اقتصاد، ۱۷ درصد از آمریکایی ها گفتند شرایط اقتصادی “عالی” یا “خوب” است. ۳۶ درصد گفتند “متوسط” است و ۴۷ درصد نیز گفتند شرایط اقتصادی “بد” است. ۲۰ درصد گفتند وضع اقتصادی رو به بهبود است، در حالی که ۷۶ درصد می گویند در حال بدتر شدن است.

در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکلی که امروز آمریکا با آن مواجه است چیست، بیشترین پاسخ، یعنی ۱۸ درصد اعلام کردند “دولت”. اقتصاد و مهاجرت، هر کدام با ۱۳ درصد، دومین موضوع مهم بودند، در حالی که ۱۰ درصد گفتند تورم مهم ترین مشکل کشور است.

این نظرسنجی بین اول تا ۲۴ ماه مه انجام شد و ۱۰۱۱ بزرگسال در همه ۵۰ ایالت آمریکا و واشنگتن دی سی در آن شرکت کردند. ضریب خطای آن نیز مثبت یا منفی ۴ درصد است.

منبع:

https://thehill.com/blogs/blog-briefing-room/4027934-just-18-percent-satisfied-with-state-of-nation-gallup/

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا