کد خبر: 22100064969
اقتصادبانک و بیمه

نقدینگی ۴۰.۵درصد افزایش یافت

حجم نقدینگی در سه ماهه دوم امسال به ۴ هزار و ۶۷ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۴۰.۵ درصدی را در شهریور نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

اقتصاد آنلاین- شادی همایونی؛ بانک مرکزی در گزارش نماگرهای سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰ میزان نقدینگی در ابتدای فصل را ۳ هزار و ۷۰۵ هزار میلیارد تومان و در ابتدای سال ۳ هزار و ۴۷۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

بر اساس داده‌های بانک مرکزی رشد نقدینگی نسبت به اسفند سال گذشته ۱۷ درصد گزارش شده است. همچنین این بانک میزان پایه پولی را ۵۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است که این عدد رشدی ۳۹.۵ درصدی را در مقایسه با شهریور سال قبل نشان می‌دهد.

حجم پول گزارش شده در شهریور ماه ۸۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵.۹ درصد و نسبت به اسفند سال قبل ۱۸.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اسکناس و مسکوک در دست اشخاص نیز ۷۲ هزار میلیارد تومان بوده که ۲۱.۳ درصد در مقایسه به شهریور سال قبل و ۱.۱- درصد نسبت به اسفند گذشته رشد داشته است.

مجموع سپرده‌های دیداری در این مدت ۷۴۳ هزار میلیارد تومان و مجموع سپرده‌های غیردیداری یا شبه پول ۳ هزار و ۲۵۱ هزار میلیارد تومان گزارش شده که به ترتیب ۳۷.۵ و ۴۱.۶ درصد در مقایسه با شهریور گذشته افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش کل سپرده‌های بخش غیردولتی در شهریور امسال ۳ هزار و ۹۹۴ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد رشد داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا