کد خبر: 25010022283
بازار

نماینده وزیر صمت در اصناف: گروه بندی مشاغل، فاقد کارشناسی لازم است

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران فروشگاه‌های زنجيره‌ای فقط مجاز به ارائه کالا و خدمات گروه شغلی ۱ هستند

ابراهیم درستی، نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران در خصوص مشکلات اعمال محدودیت‌ها برای اصناف، اعلام کرد یکی از مهم ترین مشکل اصناف تداوم فعالیت آن دسته از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که کالاها و خدمات سایر مشاغل مشمول فهرست ۲تا ۴ شغلی را نیز ارائه می‌دهند و این خلاف مصوبه ستاد کروناست.

اوتأکید کرد: اصناف به رعایت همه پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا مکلف هستند اما ممنوعیت‌ها باید برای همه به صورت یکسان اعمال شود.

درستی با اشاره به نارضایتی اصناف از رویه دوگانه در اجرای محدویت ها برای مشاغل مختلف افزود: روسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی معترض هستند که کسب وکار آنها تعطیل است اما بانک‌ها باز هستند، پس تکلیف چک‌های آنها چه می‌شود؟

ابراهیم درستی تأکید کرد: متأسفانه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره ای و تداوم فروش همه کالاهای ضروری و غیرضروری در اینگونه فروشگاه ها نیز موجب نارضایتی و مقاومت برخی صنوف برای رعایت ممنوعیت‌ها در نخستین روز شد. برخی مشاغل گروه ۲تا ۴ اعلام می‌کنند که اینگونه فروشگاه‌ها کالاها و خدمات صنوف آنها را که مشمول ممنوعیت دو هفته‌ای شده به مشتریان ارائه می‌دهند و این برخورد درست نیست.

او تأکید کرد: بزرگترین ضربه موج چهارم شیوع کرونا متوجه اصناف خواهد بود زیرا دولت به وعده‌های قبلی خود مبنی بر بخشودگی مالیاتی، بیمه یا قبوض عوارض تابلو و پسماند شهرداری‌ها عمل نکرد و تنها برخی از این تکالیف تا دو ماه معوق شد.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور گفت: متأسفانه فهرست و گروه بندی مشاغل، فاقد کارشناسی لازم است به نحوی که در ابلاغیه اخیر فعالیت تعمیرکاران موبایل و محصولات دیجیتال ممنوع شده، درحالی که برای تداوم دورکاری و آموزش آنلاین، در دسترس بودن خدمات این‌گونه مراکز ضروری است.

درستی تأکید کرد: اتحادیه مخابرات جزو اتحادیه تعمیرکاران است اما فعالیت فروشندگان قطعات یدکی الکترونیک در بازار محصولات دیجیتال مجاز و فعالیت تعمیرکاران این محصولات ممنوع شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران با اشاره به این‌که با تعطیلی اصناف به شیوه کنونی موافق نیستیم و باید با تدوین پروتکل‌های بهداشتی لازم، شرایط برای تداوم فعالیت مشاغل گروه ۲تا ۴ فراهم شود، گفت: تعطیلی کسب وکارها بسیار سخت است به ویژه برای آن‌ها که اجاره می‌پردازند، مغازه داری که درهای محل کسبش بسته است چطور باید هزینه اجاره بها را تامین کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا