کد خبر: 30060047158
اقتصاداقتصاد کلانبانک و بیمهدولتراه و مسکنمجلس

نماینده مجلس: ساخت مسکن بدون استقراض از بانک مرکزی باشد

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع تامین بودجه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور باید مشخص و اعلام شود، گفت: دولت در این ارتباط نباید به هیچ عنوان اقدام به استقراض از بانک مرکزی بکند.

به گزارش ایرنا، محمدصالح جوکار دوشنبه شب در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی استان یزد با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف دولت‌ها ساخت مسکن برای شهروندان به ویژه جوانان است ، افزود: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در ارتباط با ساخت مسکن برای مردم کوتاهی  شد.

وی ادامه داد: کوتاهی سبب شد که با مشکل جدی کمبود مسکن مواجه شویم و در کنار آن به دلیل فعالیت سودجویان و دلالان حوزه مسکن و نبود نظارت دقیق زمینه افزایش چند برابر خرید و فروش مسکن و همچنین اجاره بها در جامعه رخ داد.

مطالب پیشنهادی

استقراض از بانک مرکزی عامل تورم افسارگسیخته

نماینده استان یزد در مجلس یازدهم در ادامه به وعده‌های انتخاباتی رییس‌جمهوری و برنامه های ارایه شده از سوی وزیر راه و شهرسازی به مجلس مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: مردم از دولت و رییس‌جمهوری انتظار دارند به تمامی وعده‌هایی داده شده به صورت کامل عمل کنند و بحث مسکن یکی از مهمترین درخواست‌هایی است که مردم از مسئولان انتظار آن را دارند.

جوکار با بیان اینکه منابع تامین مسکن به هیچ عنوان نباید منجر به مقروض شدن دولت شود، ادامه داد: در دوره‌های مختلف دولت‌ها برای انجام پروژه‌های کلان خود اقدام به استقراض از بانک مرکزی می‌کردند و همین اقدام منجر به ایجاد مشکل های متعدد برای آینده کشور و دولت شد.

وی اظهارکرد: در هر دوره‌ای که دولت‌ برای انجام پروژه‌ های خود اقدام به استقراض از بانک مرکزی کردند به فاصله کوتاهی شاهد تورم افسارگسیخته و گرانی‌های سرسام‌آوری بودیم که چوب آن مستقیم بر سر مردمی وارد می‌شود که اقدام به استفاده از این طرح کردند.

دولت نباید برای تامین مسکن مورد نیاز از پول بدون پشتوانه استفاده کند

نماینده یزد در مجلس نسبت به استفاده از پول بی پشتوانه در پروژه ساخت یک میلیون مسکن در کشور هشدار داد و عنوان کرد: به هیچ عنوان دولت نباید برای تامین مسکن مورد نیاز از پول بدون پشتوانه استفاده کند، لازم است حتما منابع تامین این اعتبار به صورت شفاف و مشخص اعلام شود.

جوکار با اشاره به اینکه متقاضیان مسکن مهر در کشور عمدتا جوانان و دهک‌های پایین جامعه بودند، اظهار کرد: این سابقه به خوبی نشان دهنده تاثیر بالایی است که تامین مسکن برای رفع مشکل اقتصادی دهک‌های پایین جامعه دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا