کد خبر: 30050042761
آسیب اجتماعیاقتصادجامعه و فرهنگروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی (طنز)

راضیه حسینی

رسول فلاحتی امام جمعه رشت: «هنوز نتایج مثبت این واکسن تولید داخل را هیچ‌کس نمی‌داند و قطعا در آینده جهانیان برای دریافت این واکسن هجوم خواهند آورد.»

دقیقاً هیچ‌کس نمی‌داند؛ یعنی خود تولیدکنندگان هم هنوز نمی‌دانند نتایج مثبت این واکسن چیست. در واقع فعلاً یکی دو تا نتیجه منفی به دست آورده‌اند که برای شروع بد نیست. طبق گفته رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: «به خاطر تولید داخلی در خرید واکسن تاخیر کردیم و سهل‌انگاری شد. مدیران پروژه واکسن برکت خودشان هم نمی‌دانستند که نمی‌توانند به وعده تولید ۲۰ میلیون واکسن تا پایان مرداد عمل کنند.»

جهانیان هنوز خبر ندارند که ما چرا واکسن‌های آنها را نخریدیم. بیچاره‌ها نمی‌دانند ما چه نوش‌دارویی در دست داریم و از آنجا که آنها شاهنامه نخوانده‌اند نمی‌دانند خاصیت نوش‌دارو، آمدن بعد از مرگ است و دقیقاً به همین دلیل هنوز این واکسن شفابخش و اکسیر حیات جاودانه، درست و حسابی به دست مردم خودمان نرسیده است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم نوش‌دارو دقیقاً بعد ازچه تعداد مرگ و میر قرار است، برسد. آن‌وقت می‌توانیم به جهانیان بگوییم: «دوستان، واکسن با کلی نتایج مثبت آمد، لطفاً هجوم بیاورید. به ما که نرسید لااقل شما بیایید و استفاده کنید.»

جهانیان هم با کلی ذوق و خوشحالی، زمینی، هوایی، دریایی و بعضی حتی زیرزمینی خودشان را به ایران می‌رسانند و در صف‌های طولانی منتظر رسیدن واکسن ایرانی می‌مانند.

 کسی از آینده خبر ندارد. شاید در آینده همه شرکت‌های واکسن‌سازی دنیا ورشکست شوند یا ویروس کرونا طوری جهش پیدا کند که هیچ واکسن خارجی رویش مؤثر نباشد و تنها واکسنی که می‌تواند این ویروس را از پا درآورد برکت خودمان باشد.

 فعلاً بهتر است اجازه بدهیم اول مسولان عزیز خودشان متوجه شوند چی به چی  است و کدام واکسن در کدام مرحله است، بعد طبق مرحله‌بندی هر واکسن، وعده توزیع میلیونی آن داده شود و در نهایت، با کمی، فقط کمی سهل‌انگاری هیچ واکسنی به دست مردم نرسد و کلی آدم این وسط از بین بروند. اشکالی ندارد فدای سر همیشه بالای‌تان. اشتباه، جزئی از مسئولیت است و این چیزها کاملاً طبیعی است. با چندتا تکذیب، من نبودم اون بود، بگی می‌گم و نگو تا نگم، موضوع ختم به خیر می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا