کد خبر: 14120072769
بازارها و خدمات مالی

هجوم روس‌ها به بازار ارزهای دیجیتال همزمان با حمله به اوکراین

حمله روسیه به اوکراین و عواقب تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه موجب شد تا میزان معاملات روبلی در بازار رمزارزها به شدت افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حمله روسیه به اوکراین و عواقب تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه موجب شد تا میزان معاملات روبلی در بازار رمزارزها به شدت افزایش یابد.

بر اساس گزارش فرانک چاپارو از گروه بلاک، سرمایه‌گذاران روسی در روزهای اخیر در صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعال‌تر شده‌اند. از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، میانگین حجم معاملات روبلی در صرافی بایننس با رشدی ۲۲۵ درصدی به ۳۵٫۸ میلیون دلار در روز رسیده است.

این گزارش مدعی است که افزایش فعالیت‌ها به این معناست که صرافی‌های ارزهای دیجیتال به یکی از درگاه‌های محدود شهروندان روسی برای فرار از افت ارزش روبل تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، صرافی‌های رمزارز نظیر بایننس و کوین‌بیس با ارائه خدمات مالی بدون محدودیت به شهروندان روسی مخالفتی علنی با درخواست دولت اوکراین مبنی بر توقف دسترسی کاربران روسی به صرافی‌ها داشتند.

سخنگوی بزرگترین صرافی دنیا در مصاحبه‌ای با CNBC گفت: ما قرار نیست به صورت یکجانبه حساب میلیون‌ها کاربر بیگناه را مسدود کنیم.

ارزهای مجازی برای ایجاد آزادی مالی بیشتر برای مردم در سراسر جهان ایجاد شده‌اند و تصمیم‌گیری درباره مسدود کردن دسترسی افراد به حساب کاربری‌شان با اصل به وجود آمدن ارزهای مجازی در تناقض است.

از آنجایی که این احتمال وجود دارد که روسیه از رمزارزها به منظور دور زدن تحریم‌های اقتصادی استفاده کند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا به دنبال آن است که قانونگذاران را متقاعد کند تا یک چارچوب جدید در حوزه کریپتو به تصویب برسانند.

با این حال اثرات تحریم‌های اقتصادی بر اقتصاد روسیه همین حالا هم مشهود است.

در ماه فوریه صندوق قابل معامله در بورس روسی VanEck بیش از ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. هفته گذشته، روبل هم به زیر ۰٫۰۱ دلار سقوط کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا