کد خبر: 30080056614
تولید و بازرگانیگردشگری

هر گردشگر چه قدر برای ایران پول می‌آورد؟

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران می‌گوید برای جایگزین کردن درآمدهای نفتی، بهترین گزینه صنعت گردشگری خواهد بود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر عبدالملکی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: براوردها نشان می‌دهد که در عرصه جهانی، ۱۱ درصد از کل اشتغال کشورها در حوزه گردشگری تعریف شده است و در ایران نیز این عدد پایین نیست. از این رو فعال کردن ظرفیت‌های ایران در این حوزه باید به عنوان یک اولویت جدی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه با پایان یافتن ذخایر نفتی، بهترین گزینه توسعه صنعت گردشگری خواهد بود، توضیح داد: براوردها نشان می‌دهد که ورود هر گردشگر خارجی به ایران، حدود هزار دلار ارزآوری برای کشور دارد و در شرایطی که ما با محدودیت‌های تحریمی مواجه هستیم، این فرصتی مطلوب برای دسترسی به منابع ارزی جدید است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم صنعت گردشگری برای اقتصاد ایران، پایان دادن به ایران هراسی است که برخی کشورها ایجاد کرده‌اند. به وجود آوردن بستری که تعداد گردشگران خارجی وارد شده به ایران را افزایش دهد، در این حوزه نیز برای کشور منافع قابل توجهی خواهد داشت.

عبدالملکی با اشاره به ظرفیت گردشگری مذهبی در ایران، تصریح کرد: با توجه به تاریخ طولانی مدت همزیستی مسالمت آمیز ادیان در ایران، ما در حوزه گردشگری مذهبی امکانات بالقوه قابل توجهی داریم. پیشنهاد ما این است که با محوریت وزارت گردشگری و با حضور علما و تایید مراجع، کمیته فقه گردشگری تشکیل شود تا امکان بازنگری در برخی شرایط و افزایش توان جذب گردشگران خارجی در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: گردشگری به‌عنوان یک صنعت مهم و با توجه به ظرفیت‌های این بخش در آینده با همراهی هیات رئیسه اتاق ایران عنوان گردشگری به نام اتاق ایران اضافه شود و در دوره آینده حضور حداقل یک نفر در هیات نمایندگان اتاق استان‌ها و اتاق ایران از بخش گردشگری از ۵ نفر بخش صنعت در هیات رئیسه اتاق ایران داشته باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا