کد خبر: 20110068924
بازارجهان

هشدار به دارندگان سانتافه و اسپورتیج / ماشین‌هایتان را بیرون ساختمان پارک کنید

هیوندای و کیا به مالکان تقریبا ۵۰۰ هزار خودروی خود در آمریکا گفتند که به دلیل نقص احتمالی که ممکن است منجر به آتش‌سوزی در زمان خاموش بودن خودرو شود، ماشین‌های خود را در محوطه خارجی پارک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هیوندای و کیا به مالکان تقریبا ۵۰۰ هزار خودروی خود در آمریکا گفتند که به دلیل نقص احتمالی که ممکن است منجر به آتش‌سوزی در زمان خاموش بودن خودرو شود، ماشین‌های خود را در محوطه خارجی پارک کنند.

به نقل از سی‌ان‌ان، مشکل این است که به دلیل «آلاینده‌های خارجی»، ماژول کنترل کامپیوتر ترمز ضد قفل می‌تواند اتصال کوتاه کرده و منجر به بروز آتش‌سوزی در محفظه موتور شود.

هیوندای برای خودروهای سانتافه مدل ۲۰۱۶ تا ، سانتافه اسپرت ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، سانتافه XL 2019 و همچنین توسان ۲۰۱۴-۲۰۱۵ این فراخوان را داده است.

خودروهای مشکل‌دار کیا هم شامل سدان K900 مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و اسپرتیج مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ می‌شود. در مجموع هیوندای ۳۵۷ هزار و ۸۳۰ و کیا ۱۲۶ هزار و ۷۴۷ دستگاه خودرو را فراخوانده‌اند.

قرار است ماژول کنترل ترمز ضد قفل این خودروها بازبینی شده و در صورت لزوم با یک ماژول جدید جایگزین شوند.

البته احتمال جایگزینی فیوز کنترل‌کننده جریان الکتریکی به واحد کنترل ترمز ضد قفل وجود دارد. این تغییرات هیچ هزینه‌ای برای مالکان خودرو نخواهد داشت.

در سندی که به اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه ارائه شده، کیا اعلام کرده که از این اتفاق آگاه بوده است. با این حال این دو شرکت اعلام کرده‌اند که رانندگان می‌توانند با امنیت کامل با این خودروها رانندگی کنند، اما باید دور از هر ساختمانی خودروهای خود را پارک کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا