کد خبر: 18020025319
بانک و بیمهجهانروزنامه

هشدار رئیس بانک مرکزی انگلیس به سرمایه‌گذاران رمزارزها

اگر قصد دارید تمام پول خود را از دست بدهید به سراغ خرید رمز ارزها بروید

ترجمه: محمدرضا ستاری

اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس (BOE)، به سرمایه‌گذاران روی رمز ارزها هشدار داد که آماده از دست دادن کل سرمایه خود باشند؛ چرا که ارزهای دیجیتال فاقد هر گونه ارزش ذاتی هستند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش ارزش رمزارزها تصریح کرد: هر چند که مردم به واسطه ارزش خارجی رمزارزها برای آنها اعتبار قائل هستند، در واقع، رمز ارزها هیچگونه ارزش ذاتی ندارد. به همین دلیل صریح می‌گویم که اگر قصد دارید تمام پول خود را از دست بدهید به سراغ خرید رمز ارزها بروید.

این هشدار در حالی مطرح شده است که در ژانویه گذشته نیز سازمان رفتار مالی انگلیس (FCA) اعلام کرده بود سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها به طور کلی با ریسک بالایی مواجه است. با این حال ماه گذشته میلادی بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که قصد دارد با وزارت خزانه‌داری این کشور برای ایجاد یک رمز ارز دیجیتال همکاری کند. به نظر می‌رسد کارگروه تشکیل‌شده در این باره قصد دارد به صورت توامان فرصت‌ها و تهدید‌های پوند دیجیتال را بررسی کند. در واقع وظیفه این کارگروه هماهنگ ساختن استفاده از پوند دیجیتال از سوی کسب‌وکارها و مردم در کنار پول نقد و سپرده های بانکی است.

ریشی سوناک،  وزیر خزانه‌داری انگلیس، در یک کنفرانس خبری در این خصوص تاکید کرده است: «چشم انداز ما دارا بودن بخش مالی بازتر و پیشرفته‌تر از لحاظ فنی است.» او همچنین  در ادامه می افزاید: «اگر بتوانیم از پتانسیل‌های خارق‌العاده فناوری‌ها در این خصوص استفاده کنیم، قادر خواهیم بود موقعیت انگلیس را به عنوان مرکز مالی جهان تقویت کنیم. به همین دلیل است که کارشناسان معتقدند انتظار می‌رود این کارگروه موارد استفاده، فرصت‌ها و تهدیدهای احتمالی پوند دیجیتال را بررسی کند.»

این تصمیم در حالی گرفته شده است که به واسطه همه‌گیری کرونا، پرداخت‌های نقدی به صورت تدریجی کاهش یافته است و انتظار می‌رود تا پایان دهه جاری از هر ۱۰ پرداخت در انگلیس تنها یک مورد با پول کاغذی سنتی صورت بگیرد.

در این راستا آسوشیتدپرس به نقل از بنیانگذار و مدیر اجرایی استرلینگ بانک نوشته است:‌ «جهان به دنبال استفاده از رمز‌ارزهاست و ما نیز ملزم هستیم جایی برای آنها در جریان اصلی مالی خود پیدا کنیم.»

رمز ارزها هم اکنون در حال بررسی برای استفاده در سطوح ملی است و حتی چند کشور هم اکنون از آنها در معاملات خود استفاده می کنند. چین اکنون به بزرگترین اقتصاد این فرآیند تبدیل شده است. همچنین ژاپن نیز اخیرا اعلام کرده که در حال بررسی انتشار ارزهای دیجیتال خود است و در حالی که مقامات آمریکایی ایده ایجاد دلار دیجیتال را مطرح می کنند، روسیه از انتشار اولین روبل دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

منبع راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا