کد خبر: 030303160474
اخبار شرکت هااقتصادجهاندولتسیاست

همدردی مقام‌های بلندپایه و نفتی جهان با وزیر نفت برای شهادت خادم ملت ایران

مسئولان بلندپایه نفتی کشورهای مختلف جهان و چند تن از مقام‌های بین‌المللی درپی شهادت خادم الرضا و همراهان از طریق پیام‌های مکتوب و شفاهی و تماس‌های تلفنی با وزیر نفت، خانواده شهدا و مردم ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از خبرنگار شانا، به‌دنبال اعلام خبر ناگوار و جانسوز سقوط بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، مسئولان بلندپایه نفتی جهان و چند مقام بین‌المللی از جمله هیثم الغیص، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت جهان (اوپک)، محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) و مقام‌های شرکت‌های خارجی از طریق پیام‌های مکتوب، شفاهی و تماس‌های تلفنی به جواد اوجی، وزیر نفت، خانواده شهدا و مردم ایران تسلیت گفتند.

در همین حال، امروز (سه‌شنبه، یکم خرداد) الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه طی تماس تلفنی با وزیر نفت ضمن همدردی با خانواده شهدا و مردم ایران، رئیس‌جمهوری را فردی میهن‌پرست، ملی و مؤثر در تقویت جایگاه جهانی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این فقدان برای شخص من نیز تأثر برانگیز بود، زیرا با ایشان همکاری‌های زیادی داشتم و یاد آقای رئیسی تا همیشه در روسیه باقی خواهد ماند.

معاون نخست‌وزیر روسیه افزود: برخلاف افرادی که مخالف روابط دوجانبه ایران و روسیه هستند، بی‌شک این روابط بیش از پیش توسعه می‌یابد.

نواک ضمن درخواست از وزیر نفت برای انتقال مراتب همدردی و همدلی خود به نزدیکان رئیس‌جمهوری تأکید کرد: یاد ایشان برای همیشه در دل و ذهن ما می‌ماند.

وی با بیان اینکه این واقعه یکه فاجعه بزرگ برای مردم ایران و کشورهای دوست و همسایه مانند روسیه است، گفت: از طرف مردم روسیه به نزدیکان، همکاران، مقام‌های رسمی و مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم و رئیس جمهوری روسیه به نمایندگی از مردم این کشور برای احترام به شهدای خدمت به ایران سفر می‌کند.

در ادامه وزیر نفت از همدردی و تسلیت معاون نخست‌وزیر، مسئولان و مردم فدراسیون روسیه تشکر کرد و گفت: این همدردی و تسلیت را به خانواده رئیس‌جمهوری، دولت‌مردان و معاون اول رئیس‌جمهوری می‌رسانم.

اوجی بیان کرد: رئیس‌جمهوری شخصیتی ممتاز در همکاری با دیگر کشورها از جمله روسیه داشتند و نقش شخص ایشان در توسعه روابط اقتصادی کشور کم‌نظیر بود.

وی گفت: نقشه راهی که رئیس‌جمهوری ترسیم کردند ادامه می‌یابد و خللی در همکاری‌های راهبردی ایران با دیگر کشورها ایجاد نمی‌شود، فقدان آقای رئیسی برای ما که از نزدیک با ایشان کار می‌کردیم بسیار دشوار و غیرقابل باور است و از خدا برای تحمل این غم صبر طلب می‌کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا