کد خبر: 310202127903
روزنامهعصر انقراض (طنز)

هنر زیبای پرفورمنس کار

راضیه حسینی

دبیر «اتحادیه‌ نانوایان» مدیر سازندگان «نظام مهندسی» شد.

تعجب نکنید. به گیرنده‌های‌تان هم دست نزنید. شما با یک «پرفورمنس کار» مواجه هستید. هنری انتزاعی و بدیع که به دست مسئولان هنرمند کشورمان ساخته و پرداخته شده است.

این اتفاق می‌تواند به عنوان جاذبه‌ای خاص برای کشورمان شمرده شود و گردشگران بسیاری را جذب کند. شاید میلیون‌ها خارجی برای دیدن پرفورمنس کار به ایران بشتابند. هنری که تا به حال در هیچ نمایشگاه و دانشگاهی دیده نشده است.

حتی تصورش هم زیباست. پشت‌زمینه‌ای با انواع نان‌های ایرانی، سنگک، بربری، تافتون و … مردی که به عقب نگاه می‌کند، یک تکه نان برمی‌دارد و بعد با لبخند درِ اتاق مدیریت نظام مهندسی را می‌گشاید. اوج هنر و خلاقیت را در این تصویر خواهید دید.

احتمالاً پس از نشر جهانی این هنر، فرانسوی‌ها، ایتالیایی‌ها و باقی کشورها مات و مبهوت خواهند ماند و افسوس می‌خورند که چرا خودشان به این فکر نکرده بودند.

چرا تصور کردند چنین کاری محال است و در دنیای واقعی اصلاً امکان ندارد کسی حتی لحظه‌ای به چنین مسأله‌ای فکر کند؟ در واقع مشکل از رهانشدگی ذهن و فکر خارجی‌هاست.

اگر مثل مسئولان ما ذهن را طوری رها کنند که خودشان هم دیگر نتوانند پیدایش کنند، به نقطه‌ی اوج خلاقیت خواهند رسید.

فقط کافی است که به خودشان بگویند «تنها غیر ممکن غیر ممکن است.» روی هر امکانی که دورتر و بعیدتر است تمرکز کنند و بدون ترس وارد ماجرا شوند. از مسئولان ما یاد بگیرند، اصلاً دست ودل‌شان نلزرد و به بعد فکر نکنند. آینده از آن آینده است. باید حال و اکنون را دریافت.

هنوز مرددید؟  اصلاً نگران نباشید. منتظر بمانید تا خبرهای جذاب بیشتری از ایران بشنوید و رهاشدگی را به طور کامل درک کنید. شاید همین فردا دبیر اتحادیه‌ی قصاب‌ها به مدیریت دانشگاه هنرهای زیبا منصوب شود.

اصلاً از دل همین اتفاقات است که هنر واقعی شکل می‌گیرد. در شرایط معمول که همه چیز سر جای خودش است و هیچ بدعتی به وجود نخواهد آمد.

شرایط عادی و معمول مال شما خارجی‌هاست. ما صبح تا شب در حال زندگی داخل یک پرفورمنس هستیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا