کد خبر: 310402133377
جامعه و فرهنگسلامت و رفاه

هوای تهران گرم‌تر می‌شود

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از افزایش دمای هوا و ماندگاری آن در هفته جاری خبر داد و تاکید کرد: باتوجه به آمارهای ثبت شده از بیشینه دمای تهران در بلندمدت، این گرمای هوا بی‌سابقه نیست و از رکورد دما عبور نکرده است.

به گزارش ایسنا، مازیار غلامی  افزود: طی هفته جاری پیش‌بینی می‌شود که دمای هوای تهران به ۴۰ تا ۴۱ درجه سلسیوس برسد.

وی افزود: در حالی که دمای هوا از روز پنجشنبه(۲۹ تیرماه) در حال افزایش است، می‌توان گفت که این گرمای هوا هر روز نسبت به روز گذشته یک درجه بیشتر می‌شود و تا اواسط هفته جاری تداوم هوای گرم و ماندگار این گرما مورد انتظار است.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با تاکید براینکه طی هفته جاری به هیچ وجه کاهش دما رخ نخواهد داد، گفت: روند افزایش دما با شیبی ملایم در تهران طی این هفته وجود دارد سپس بیشینه دما در دمای ۳۹ الی ۴۰ ثابت می‌ماند.

وی ادامه داد: طی هفته جاری در نیمه جنوبی استان به‌ویژه ورامین، پاکدشت، پیشوا، قرچک بیشینه دما بین ۴۱ تا ۴۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود البته این افزایش دما در مناطق شمالی نسبتا کمتر است و افزایش دما در نیمه‌جنوبی بیشتر و چشمگیرتر خواهد بود.

غلامی درباره بیشترین دمایی که در تهران ثبت شده است، گفت: بیشترین دمای ثبت شده در شهر تهران ۴۳ درجه سلسیوس است و در صورتی که گرمای هوا از این میزان بیشتر شود، در آن صورت می‌توانیم بگوییم گرمای بی سابقه بوده و رکورد دما در شهر تهران شکسته شده است.

وی تصریح کرد: بیشینه دمای ثبت شده دوره آماری در شهر تهران ۴۳ سلسیوس در ۱۲ تیر ۱۳۳۷ ،۲۳ تیر ۱۳۵۲ و ۱۵ تیر ۱۳۵۴ و بیشینه دمای بلندمدت در استان مربوط به ورامین با دمای ۴۵.۶درجه سلسیوس در ۲ مرداد سال ۱۳۹۲ ثبت شده است بنابراین در تهران در حال حاضر رکورد دما شکسته نشده و گرمای هوا بی‌سابقه نیست.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران همچنین از وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک‌ محلی و کاهش کیفیت هوا خبر داد و گفت: در ارتفاعات به‌خصوص ارتفاعات حوزه کن، فیروزکوه، آبعلی و دماوند رگبار و رعد و برق در ساعت عصر و شب پیش‌بینی می‌شود.

ماندگاری هوای گرم تا پایان هفته در کشور

صادق ضیاییان – رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا – نیز  درباره وضعیت دمایی در کشور اظهار کرد: در حالی که از پنجشنبه در شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و نوار شمالی کشور روند افزایش دما آغاز شده، طی روز شنبه نیز این روند افزایش دما ادامه دارد، البته در نواحی شرقی کمی کاهش دما رخ خواهد داد اما از روز یکشنبه تا پایان هفته ماندگاری هوای گرم در کشور پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا