کد خبر: 160701103625
اقتصاد

واردات بیش از ۸ میلیون تن کالای اساسی به بندر امام

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از واردات ۸ میلیون و ۶۹۶ هزار تن کالای اساسی از ابتدای امسال تاکنون در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

ایسنا/خوزستان بهروز آقایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به واردات کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۵ فروند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) پهلوگیری و کالای اساسی وارد کشور کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به پهلوگیری این تعداد کشتی از ابتدای امسال تاکنون ۸ میلیون و ۶۹۶ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به کالاهای واردشده به داخل کشور گفت: گندم، جو دامی، روغن خام خوراکی، کنجاله سویا، شکر قهوه‌ای و ذرت دانه‌ای از جمله کالاهای اساسی تخلیه‌شده در بندر امام خمینی (ره) هستند.

آقایی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از سه میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حال حمل به مقاصد مختلف موردنظر در کشور هستند.

وی با بیان این‌که سال گذشته حدود ۱۷ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد، گفت: حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود و این روند واردات کالای اساسی همچنان ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا