کد خبر: 160901111938
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

واریز سود سهام عدالت تا یک ماه دیگر

بنا به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی واریز سود سهام عدالت تا یک ماه آینده برای تمام سهامداران انجام خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سهامداران تا پایان ماه آینده می‌توانند سود خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سهامداران سهام عدالت تا اواسط دی اولین مرحله سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

حسین قربانزاده، افزود: سود سهام عدالت با افزایش دو برابری، امسال به بیش ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، به همین دلیل با تاکید وزیر اقتصاد و مطرح کردن این موضوع در شورای عالی بورس، قرار شد این سود در دو نوبت به حساب افراد واریز شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: یک نوبت آن تا اواسط دی نوبت دیگر تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد.

این میزان سود سهام عدالت به نسبت سهمی که هر فرد دارد متفاوت است، ولی عملا افراد نسبت به سال گذشته ۲ برابر سود بیشتر دریافت می‌کنند.

مبلغ سود سهام عدالت

براساس این گزارش،‌برای افرادیکه تا به حال موفق به دریافت سود سهام عدالت در آذرماه ۱۴۰۱ نشده‌اند فرصتی دوباره ایجاد شده است تا این مبلغ به حسابشان واریز شود.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت خبر داد.

روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام‌کرد: نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبه‌رو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرآیند دریافت سود سهام خود قرار گیرند.

بر اساس این اطلاعیه، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

از اسفندماه سال گذشته تاکنون سه مرحله سود سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب ۶۸۴ هزار سهامداری که مشکل شماره شبای بانکی خود را برطرف کرده اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت شده است.

جزئیات واریز سود سهام عدالت

کارگروه واریز سهام عدالت، مسئولیت موضوعات مرتبط با سهام عدالت نظیر تغییر سهام، تغییر نمایندگان در شرکت‌های سرمایه‌پذیر، معرفی افراد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تصمیماتی که باید در مجامع گرفته شود را بر عهده دارند.

تا امروز دست‌آوردهای مهمی با توجه به تصمیمات این کار گروه اتخاذ شده است. تعداد حدود ۲۰۰ نفر از افراد که برای حضور در شرکت‌های سرمایه‌پذیر کاندید شده بودند در کار گروه مصاحبه و بررسی شدند.

برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر تصمیماتی گرفته شده و براین اساس توانستیم سود سهام را به بیش از دو برابر افزایش دهند.

گفتنی است به احتمال زیاد پرداخت سود مرحله اول تا پایان این ماه انجام خواهد شد و مرحله دوم نیز در اسفند ماه و طبق روال گذشته انجام خواهد شد.

همچنین با توجه به اطلاعات اعلام شده، کل سود کسب شده شرکت‌های سهام عدالت در عملکرد سال ۱۴۰۰، برابر ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است و قرار است این سود در دو نوبت به حساب حدود ۴۹ میلیون ذینفع سهام عدالت واریز شود.

ارزش سهام جاماندگان

ارزش سهام به جاماندگان سهام عدالت در این دوره ۱۰میلیون تومان است.

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که با ابلاغ آیین‌نامه مربوط به واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، بلافاصله کار واگذاری سهام عدالت این اقشار آغاز خواهد شد.

به گفته وی، جاماندگان سهام عدالت به دو بخش تقسیم شده‌اند که بخش اول، اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که دارنده سهام عدالت نیستند. تعداد این افراد ۳.۵ میلیون نفر است.

بر اساس برآوردهای وزارت اقتصاد، با انتقال سهام تعدادی از شرکت‌های دولتی، به این ۳.۵ میلیون نفر سهام عدالت با ارزش روز ۱۰ میلیون تومان واگذار خواهد شد.

آیین‌نامه مربوط به واگذاری سهام عدالت این اقشار به تصویب دولت رسیده و در انتظار تایید هیئت تطبیق مصوبات مجلس است.

بلافاصله پس از تایید هیئت مذکور، کار واگذاری سهام عدالت به این اقشار شروع خواهد شد.

بخش دوم جاماندگان سهام عدالت، سایر اقشار جزو ۶ دهک درآمدی پایین هستند که هنوز تعداد آنها مشخص نشده است.

افراد مشمول این بخش، با هماهنگی وزارت اقتصاد و وزارت کار مشخص خواهند شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا